J.Maļickas grāmatas „Piederības izjūta un mācību motivācija” galvenais uzdevums ir palīdzēt skolotājam darbā ar skolēniem – skolēna piederības izjūtas klases kolektīvā, viņa emocionālās pašsajūtas skolā un mācību motivācijas veidošanā. Autore, būdama skolas psiholoģe, savā grāmatā dalās pieredzē darbā ar skolēniem, kuri nevēlas mācīties un apmeklēt skolu.
Piederības izjūtas un mācību motivācijas veidošanā, viens no galvenajiem aspektiem ir mācību vide. Tā ir vide, kurā skolēns var sajust un noticēt tam, ka viņš pats spēj daudzas lietas paveikt, labvēlīga gaisotne stundās skolēnam rada drošības un aizsargātības sajūtu, un sniedz iespējas mēģināt, kļūdīties, mācīties no savām un citu kļūdām. …