Diskusijas plāns
• Kāpēc skolēniem par karjeras veidošanu jāsāk domāt jau tik agri?
• Kas ir atbildīgs par cilvēka karjeras izdošanos?
2. nodarbība
Es esmu unikāls
1. Uzraksta uz tāfeles vārdus:
• Intereses
• Piemērotība
• Raksturīgās īpašības
• Vērtības
• Individualitāte
• Kompetence
• Priekšrocība
• Loma
• Zināšanas
2. Ļoti būtiski ir izzināt tieši savas raksturīgākās iezīmes un izmantot šo informāciju vēlamās karjeras veidošanā.
Skolēniem mazās grupās (4-6) jāatrod īsi skaidrojumi terminiem (uz tāfeles). Skolēniem jānonāk pie atziņas, ka tas palīdzēs viņiem izzināt sevi.
Diskusijas plāns
• Kā cilvēkiem jāizmanto zināšanas par sevi, lai tās palīdzētu viņiem karjeras izvēlē?
• Vai kādreiz var pienākt brīdis, kad nebūs nepieciešams izzināt sevi?
• Vai zināšanu trūkums par sevi var radīt problēmas personas karjerā?
3. nodarbība
Mans brīvais laiks.
Skolēni nodarbībā pētīs, kā vaļasprieks vai nodarbošanās brīvajā laikā var sekmēt veiksmīgu karjeru.
1. Sadaliet skolēnus grupās Dodiet 10 min laika, lai viņi uzskaitītu tos nodarbošanās veidus, kas cilvēkiem var būt kā vaļasprieks vai mērķtiecīga darbība brīvajā laikā. Rosiniet viņus radīt tik garu sarakstu, cik iespējams (katrā grupā ir kāds, kas pieraksta priekšlikumus). Pēc 10 min katra grupa stāsta par 10 vaļaspriekiem, kas ir viņu sarakstā.
2. Uz atsevišķām lapām skolēniem individuāli jāuzraksta 5 vaļasprieki, kas, viņuprāt, sniedz vislielāko gandarījumu. Lūdziet atzīmēt ar X ikvienu nodarbošanos, kuru var iedomāties kā sava darba sastāvdaļu.
Diskusijas plāns
• Kādā veidā vaļasprieki un brīvā laika nodarbības var sekmēt cilvēka apmierinātību ar dzīvi?
• Kas notiek, ja cilvēkam nav ko darīt brīvajā laikā?
• Kādi varētu būt trūkumi darbam, ja tas ir cieši saistīts ar vaļasprieku un nodarbošanos brīvajā laikā?
• Vai vaļasprieks un citas brīvā laika aktivitātes, kurās jāiegulda daudz naudas, atmaksājas?
• Ko mēs varam mācīties no saviem vaļaspriekiem un brīvā laika aktivitātēm karjeras veidošanā?
…