Uzņēmumi, kas darbojas pēc globālās stratēģijas, koncentrējas uz ienesīguma paaugstināšanu, izmantojot izmaksu samazināšanu. Tie darbojas pēc zemo izmaksu stratēģijas. Ražošanas, mārketinga un R&D aktivitātes uzņēmumiem, kas izmanto globālo stratēģiju, ir koncentrētas dažās uzņēmumiem izdevīgās vietās. Globālie uzņēmumi necenšas pielāgot savu produkciju un mārketinga stratēģiju katram konkrētam tirgum, jo pielāgošana palielina izmaksas. Tā vietā globālie uzņēmumi dod priekšroku piedāvāt standartizētu produkciju visā pasaulē, jo tā tie iegūst maksimālu labumu no produkcijas ražošanas lielos apmēros.
Šai stratēģijai vislielākā jēga ir tādos gadījumos, kad pastāv augsts spiediens izmaksu samazināšanai un kur spiediens uz vietējo atbildību ir minimāls.
Transnacionālā stratēģija:
Šī stratēģija ir globālās, multinacionālās un internacionālās stratēģijas apvienojums. Transnacionālā stratēģija apvieno iepriekš minētās stratēģijas, lai veicinātu uzņēmuma starptautiskās biznesa aktivitātes ar koordināciju, sadarbību un savstarpējo atkarību. Transnacionālā stratēģija balstās uz koordinēšanu no centra, kas nodrošina meitas uzņēmumiem efektīvu un viegli sasniedzamu galarezultātu. Transnacionālā stratēģija sasaista centrālo koordinēšanu, kas raksturīga globālajai stratēģijai kopā ar vietējo atsaucību no multinacionālās un internacionālās stratēģijas.
…