Iegādājoties tirgū jebkuru preci, mums ir iespēja izvēlēties. Lai ko mēs pirktu – zobu pastu, televizoru, apģērbu – mēs sastopamies ar vairākām firmām, kas cīnās par patērētāju.
Konkurence (latīņu val. concurentia – sadurties, cīnīties) – cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgākiem preču ražošanas un realizēšanas apstākļiem un iespēju gūt lielāku peļņu.
Šī nav vienīgā konkurences definīcija. Ir vēl citas, piem.:
Konkurence ir uzņēmējdarbības stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmēju sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšanu) atbilstoši pieprasījumam.
Konkurence ir ekonomiska sacensība (būtībā sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms) starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā.
Visām šīm iepriekš minētajām definīcijām ir kas kopīgs, un tas ir vārds “sacensība” vai “cīņa”. Tātad konkurence ir sacensība, cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu (pakalpojumus), efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas nosacījumus. Visrožainākā nākotne ir tiem, kas konkurences kaujas laukā gūst vērā ņemamus panākumus. …