Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū

     

    Summaries, Notes6 Economics

3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:327071
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa ir konkurence – cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Pastāv vairāki konkurences veidi : pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst monopols un monopsons , oligopols un oligopsons. Konkurences kvalifikācijas kritēriji : pirmkārt , tā ir iespēja ietekmēt tirgu – praktiski tirgus cenas, par kurām firma realizē savu produkciju. Interesanta ir šāda sakarība : jo mazākā mērā firma spēj regulēt tirgu, kurā tā darbojas, jo konkurences spējīgāks ir šāds tirgus. Otrkārt, tas ir pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū. treškārt, pircēju skaits tirgū. Ceturtkārt, tas ir realizējamās produkcijas veids. Piektkārt, tie ir nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē. Sestkārt, tie ir ārpuscenas konkurences apmēri. Septītkārt – spēja saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju. 1
Šī shēma tuvāk paskaidro sakarību starp konkurenci un tirgus struktūru.

Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīgai konkurencei ir vairākas raksturīgas pamatiezīmes. Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju – neviena firma nevar būtiski ietekmēt vai kontrolēt pieprasījumu, piedāvājumu vai tirgus cenu, atsevišķai firmai pārdošanas cena ir dots lielums un nav saistīts ar tirgus ražošanas izmaksām, vai citiem firmas darbības aspektiem. Ja kāda firma mēģinās paaugstināt cenu, pircējs bez grūtībām atradīs citu pārdevēju. Arī cenu pazemināšanas gadījumā firmas iespēja piesaistīt sev jaunus pircējus būs neliela, jo tās ražošanas un piedāvājuma apjoms dotās preces tirgū ir mazs.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1127792
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register