Ikdienā ir pieejamas dažas preces ļoti lielā daudzveidībā, bet dažas daudz mazākā, jo šīs preces vai pakalpojumus sniedz tikai viena vai divas firmas. Tirgū pastāv dažādas struktūras ar noteiktu konkurences pakāpi, tādējādi preces cenu ietekmē ne tikai pieprasījums un piedāvājums, bet arī konkurence bez, kuras nav iedomājama tirgus ekonomika.
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.1 Ekonomikā tiek minēti šādi konkurences veidi: pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnā konkurence, kurā ietilpst monopols un monopsons, oligopols un oligopsols. Pastāvot šiem konkurences veidiem tirgū veidojas noteikta struktūra. …