Kādi ir konkurences veidi un tās klasifikācijas kritēriji?
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai ari organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. Tirgus struktūra ir noteikta konkurences pakāpe tirgū, kas atrodas diapazonā starp lielu skaitu pircēju un pārdevēju līdz pat datiem vai vienam pārdevējam un pircējam. Tā ietekmē cenu līmeni, iepirkumu apjomu un uzņēmuma peļņu. Konkurenci klasificē kā pilnīgo konkurenci, monopolistisko konkurenci, oligopolu un absolūtu monopolu, pēc to raksturojošie kritērijiem:
1.pircēju un pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū;
2.drošas informācijas pieejamība;…