Komunikācija (communications) ir process, kurā tiek sasniegta domu vienotība un nozīmes izpratne starp indivīdiem, vai arī starp indivīdiem un organizācijām.
Mārketings ir darbību kopums, kas sekmē vērtību apmaiņas procesu nolūkā apmierināt patērētāju vajadzības un tādejādi sasniegt uzņēmuma biznesa mērķus.
Mārketinga komunikācija aptver visus organizācijas mārketinga miksa elementus, kas sekmē apmaiņu nodibinot vienotu nozīmes izpratni starp organizāciju un klientiem.
mārketinga komunikācija var būt
1/ tīša - kā reklāmas un tiešās pārdošanas gadījumā,
vai arī
2/ netīša - kad produkta īpašības, iepakojums vai cena simbolizē pircējam kaut ko, ko mārketinga komunicētājs iespējams nemaz speciāli nav gribējis.
2. Promotion Management/ Virzīšanas vadīšana
“Promotion” nozīmē “virzīties uz priekšu” - no Latīņu vārda ‘”promovere”.
Biznesā nozīme ir līdzīga - motivēt, mudināt (vai zināmā nozīmē “virzīt”) pircēju darbībai.
Virzīšanas vadīšana ietver rindu paņēmienu:
reklāma (advertising)
tirdzniecības veicināšanas aktivitātes (sales promotion)
tiešā pārdošana, tiešais mārketings (direct promotion/selling)
personiskā pārdošana (personal selling)
sabiedriskās attiecības (public relations, PR)
publicitāti (publicity),
tirdzniecības punkta komunikāciju (pop, pos)
citas metodes, piem: preces ievietošanu (product placement)
Visu iepriekšējo virzīšanas paņēmienu kopu sauc par promotional- mix.
Gan mārketinga komunikācija (Marketing communications) , gan
virzīšanas paņēmienu kopums (promotional-mix)
ietver sazināšanos ar klientiem. …