Gan sadzīvē, gan profesionālajā darbībā cilvēka rīcību ietekmē viņa stils jeb viņam raksturīgs noturīgu un regulāri praktizētu saskarsmes, sadzīves, uzvedības manieru, paradumu, slieksmju utt. iezīmju kopums, kurš izsaka personas garīgās pasaules savdabību, realizējoties dažādās cilvēka darbības ārējās formās. Ētikā stils tiek skaidrots ar nedaudz citu niansi, proti, stils ir personībai raksturīgs situācijas vērtējuma un izlemšanas veids.
Katram cilvēkam piemīt savs ētiskais stils, un tāpēc personības ar dažādiem ētiskiem stiliem vienādās situācijās var pieņemt atšķirīgus lēmumus, panākt atšķirīgus rezultātus un otrādi. Pedagoga darbā ētiskajam stilam ir īpaša nozīme. Ētiskais stils izpaužas viņa rīcībā, rīcības motīvos un rezultātos visdaudzveidīgākajos profesionālās darbības līmeņos: attieksmē pret audzēkņiem un viņu vecākiem, darbabiedriem, kolektīvu, administrāciju, mācību iestādi, profesionālo grupu utt. Ētiskais stils ietekmē arī pedagoga koptēlu citu cilvēku skatījumā, viņa personības vērtējumu un profesionalitātes raksturojumu. Stils determinē pedagoga darbības ētisko mērķu un līdzekļu izvēli un nenoliedzami arī visas profesionālās darbības rezultātu. Pastāv vairāki ētisko stilu veidi, kurus var attiecināt uz skolotāja darbību.…