Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:561172
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.12.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Aizņemtais kapitāls – uzņēmuma saimniecisko līdzekļu(aktīvu) finansēšanas avots, kas veidojas, piesaistot citu fizisko un juridisko personu naudas līdzekļus aizņēmumu un dažādu parādsaistību veidā.
Aizņemtā kapitāla īpašības: saistību attiecības; nav tiesības piedalīties pārvaldē; anulēšanas tiesības; tiesības saņemt procentu ienākumu;; nav atbildības par uzņēmuma zaudējumiem; aizdevuma atmaksāšana; nekādas atbildības par uzņēmuma parādiem; ierobežots risks parādnieka maksātnespējas procesā; ; liels finansu risks; procentu maksājumi.
Īstermiņa kapitāla piesaistīšana: komerckredīts – līdz 3 mēnešiem; vekseļkredīts – kredīts, ko izsniedz pret piederošo vekseļa diskontu kredītiestādē; priekšapmaksa.
Aizņemtā kapitāla avoti ir šādi:
banku aizdevumi;
aizņemtie līdzekļi;
līdzekļi no vērtspapīru pārdošanas;
parādi piegādātājiem; u.c.
Pazīmes
Aizņemtais kapitāls
Atbildība
Nenes atbildību par uzņēmuma garantētajām saistībām, bankrota gadījumā apmierina kreditorus no konkursa masas
Kapitāla efektivitāte
jāmaksā pēc noteiktas procentu likmes neatkarīgi no uzņēmuma darba rezultātiem.
Kapitāla īpašnieka tiesības uz īpašumu uzņēmuma likvidācijas gadījumā
Kredīta apmērā
Kapitāla atdošanas termiņš
Noteikts līgumā
Nodokļu saistības
Kredītu procentu summas (kā izmaksa) samazina ar nodokli apliekamo daļu.
2. Akcīzes nodoklis.
Ar akcīzes nodokli apliek akcīzes preces, kuras ieved, izved, ražo, pārstrādā, glabā, realizē, saņem vai nosūta Latvijas Republikas muitas teritorijā. Tās ir:
1) dārgmetāli un to izstrādājumi, dārgakmeņi un to izstrādājumi (izņemot dzintaru un tā izstrādājumus, ja tajos nav lietoti dārgmetāli vai dārgakmeņi);
2) vieglie automobiļi un motocikli;
3) bezalkoholiskie dzērieni - ūdeņi un minerālūdeņi ar cukura vai citu saldinātājvielu vai aromātisko vielu piedevu un pārējie bezalkoholiskie dzērieni, izņemot augļu un dārzeņu sulas, dabīgos ūdeņus un minerālūdeņus, mākslīgos minerālūdeņus bez cukura vai citu saldinātājvielu vai aromātisko vielu piedevas;
4) kafija;
5) naftas produkti;
6) tabakas izstrādājumi;
7) alkoholiskie dzērieni;
8) alus.
Katram no šiem ir sava nodokļa likme. Tāpat ir arī dažādi atvieglojumi katrai no precēm. Piemēram ne par visiem alkoholiskiem dzērieniem un tabakas izstrādājumu ir jāmaksā akcīzes nodoklis. Ja šie izstrādājumi ir ņemti kvalitātes pārbaudei, vai tie tiek izmantoti tālākai ražošanai (izņemot alkohola ražošanai), kā arī denaturēti produkti un produkti, kas ir paredzēti medicīnai un zinātnei ir atbrīvoti no nodokļu maksāšanas.
Nodokļa maksātāji ir:
1) fiziskās vai juridiskās personas vai ar līgumu saistītas fizisko vai juridisko personu grupas, kas ieved akcīzes preces Latvijas Republikas muitas teritorijā izlaišanai brīvam apgrozījumam;
2) akcīzes preču ražotnes turētāji likumā “Par akcīzes nodokli” noteiktajos gadījumos;
3) fiziskās vai juridiskās personas vai ar līgumu saistītas fizisko vai juridisko personu grupas, kas vieglos automobiļus vai motociklus ieved uz laiku saskaņā ar Muitas likumu.
Šī nodokļa taksācijas (nodokļu un nodevu aprēķināšanas) periods ir viens kalendārais mēnesis. Juridiskās personas drīkst izmantot tikai bezskaidras naudas norēķinus. Nodokli samaksā bankā pirms preces tiek saņemtas no muitas zonas. Ja akcīzes nodoklis nav samaksāts attiecīgajām valsts kontroles un uzraudzības iestādēm ir tiesības mantu konfiscēt.
3. Apmierinātības skaidrojumi
Apmierinātība – organizācijas pārvaldības uzdevums.
Apmierinātība reti kad ir ilglaicīga.
Organizācija – veselā atsevišķo daļu mijiedarbība, iekšējā saskaņotība un sakārtotība, ko nosaka veselā struktūra; uzņēmuma darbinieku grupa, ko apvieno darbības mērķi un uzdevumi, kurus darbinieki pieņem kā kopējus. Organizācija sekmē veselu daļu mijiedarbības pilnveidošanos un sakārtotību.
Klientu apmierinātība
Klients – persona, kas ir patstāvīgs pircējs vai pasūtītājs; persona, kura ar kredītiestādi saista banku operācijas; persona, kas izmanto biržu brokeru sabiedrību un citu starpnieku pakalpojumus.
Šajā rezultātu jomā galvenais ir noteikt to pakāpi, līdz kādai organizācija piepilda tiešo klientu, t.i., studentu cerības.
Lai izvēlētos kritērijus un indikatorus, varat izmantot organizatorisko jomu un kritērija sastāvā ietilpstošos aspektus, kas tajā ir aprakstīti. Matricā tiek parādīti sekojoši aspekti: studentu vērtējums profesijas profilam/ izglītības galarezultātiem, studiju plānam, studiju komponentiem, studiju slodzes līmenim, sekmju vērtēšanai, studiju videi, studiju karjeras konsultēšanai, sabiedrības informēšanai un atbilstošas informācijas sniegšanai par konkrēto studiju kursu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,70 €
Work pack Nr. 1180876
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register