Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:917762
 
Evaluation:
Published: 04.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Īstermiņa ietekmes uz vēlētāja uzvedību
1. Ekonomika
Paldam and Schneider (1984) secināja, ka:
*Parasti ekonomika kā mainīgais izskaidro 20-40% valdības popularitātes.
*Ekonomikas relatīvā nozīme valstīs un laikā ir dažāda. Bezdarbam, reāliem ienākumiem un inflācijai ir visvairāk pastāvīgā ietekme; valsts tirdzniecības bilancei nav nozīmes. *Ekonomiskais faktors ir nozīmīgāks skaidrojot valdības reitingus sabiedriskās domas aptaujās nekā skaidrojot vēlētāja uzvedību.
*Vēlētājs parasti ir “tuvredzīgs”, parasti atceras pēdējos 12 mēnešus.
2. Masu mēdiji (MM)
MM pilda daudzveidīgas funkcijas:
*sabiedrības informēšana par notikumiem valstī un pasaulē;
*izglītība un socializācija; *dažāda reklāma.
MM ietekmē gandrīz visas sabiedrības sfēras un institūtus, ieskaitot politiku, veselības aprūpi, izglītību, reliģiju, u.c.
Mūsdienās MM tiek dēvēti par “ceturto varu” līdzās likumdošanas, izpildu un tiesu varai.
Apstākļos, kad nav opozīcijas partiju vai arī kaut cik nozīmīgu apvienību un organizāciju, MM ir organizējoša un stimulējoša loma, lai vecā sistēma ciestu sakāvi.
MM vieta un loma politikā
Pastāv viedoklis, ka informācijas nodošanas līdzeklis pats par sevi ir svarīgāks nekā nododamā informācija. Vadoties pēc šī viedokļa, katram MM ir savas īpatnības, taču tos visus apvieno spēja tieši komunicēt ar sabiedrību, apejot tradicionālos saistību institūtus – baznīcu, skolu, ģimeni, politiskās partijas, utt.
Tieši šo īpašību politiķis vai politiskā partija, lai mobilizētu masas savas politikas atbalstam.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1120617
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register