G. Hofstedes 5 dimensijas
Krievi ir orientēti uz savstarpējām attiecībām, ievēro formalitāti, ir polihroni, variatīvi ekspresīvi. Ārvalstu uzņēmēji atzīmē, ka krievu uzņēmēju kultūra joprojām ir atšķirīga no citu valstu kultūrām.
1. Krievu kultūra ir lielas varas kultūra, kurā valda izteikta nevienlīdzība.
2. Krieviem piemīt vairāk vāja izvairīšanas no neziņas. Tas nozīme to, ka viss kas ir atšķirīgs, ir interesants. Noteikumus var atcelt, ja nepieciešams, emocijas ir jākontrolē. Sasniegtais un paveiktais rāda motivāciju, likumu nepieciešamība nav stipri izteikta.
3. Krievi pieder pie individuālisma kultūras tāpēc, ka, pirmkārt, vadīšana tomēr ir indivīda vadīšana - lēmumus pieņem tikai un vienīgi vadītājs. Un otrkārt, ka veicamais uzdevums krieviem ir svarīgāks par savstarpējām attiecībām. Gandrīz visos uzņēmumos darba devēja un ņēmēja attiecības nekādā gadījumā nav līdzīgas ģimenes saitēm – darbs ir darbs, viņiem tās ir divas dažādas lietas.
4. Krievi 100% pieder pie vīrišķas kultūras. Materiālajai veiksmei ir dominējoša vērtība. Biznesa kultūrā lietas ir svarīgākas par attiecībām. Vīrieši ir pašpārliecināti, uzstājīgi, jūtas attiecas uz sievietēm. Cilvēki dzīvo, lai strādātu. Vadītājam jābūt izlēmīgam un apņēmigam. Konkurence un padarītais darbs ir svarīgākais darbā. Ar konfliktiem jācīnas.
5. Krievi vairāk pieder pie ilgtermiņa orientācijas. Viņi strāda uz nākotnes rezultātiem.
…