Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:444100
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
  Ko darīt, ja redzat - kādam no jūsu kolēģiem vai kolēģēm darbs nav izdevies gluži labi, tā kā vajadzētu?    2
  Kritika    4
  KĀ TIKT GALĀ AR KĻŪDĀM, SŪDZĪBĀM UN KRITIKU    5
  JĀMĀCĀS KRITIZĒT UN PIEŅEMT KRITIKU.    8
  Kā kritizēt pašam.    8
  KĀ KRITIKU UZTVERT    10
Extract

Efektīvs cilvēka ietekmēšana un pārliecināšanas līdzeklis ir kritika.
Kritika, ja to izsaka psiholoģiski pareizi, var būt ļoti pamudinoša un stimulējoša. Kritizēt ir jāprot, tikai prasmīgi kritizējot, var panākt vēlamo rezultātu un nesabojāt attiecības ar partneri. Liela daļa cilvēku vispār nevar kritizēt, jo viņiem ir grūti ieņemt “vecāku” pozīciju, vēl lielāka daļa cilvēku kritiku uztver kā iespēju izpaust savu agresiju un negatīvās emocijas. Šie cilvēki kritiku izmanto kā sodu partneriem. Šeit galvenais ir pazemot otru cilvēku, aizskart viņa pašcieņu, sevišķi efektīvi tas iespējams svešu un mazpazīstamu cilvēku klātbūtnē un izmantojot saskarsmes “ sabotierus ”- aizskarošus epitetus, pārspīlētus vispāŗinājumus, negatīvu motīvu piedēvēšana partnera uzvedībai u.c. “Kritika kā sods “vienmēr ir nekonstruktīva. Nekonstruktīvas kritikas galvenā pazīme ir cilvēka aizvainojums, sašutums, psiholoģiskā aizsardzība pat tad, ja mēs norādām uz konkrētām kļūdām. Neveiksmīgas kritikas galvenie cēloņi ir šādi:
Personības aizskaršana. Kritizēt drīkst tikai cilvēka rīcību un nevis personību. (“Nepraša”, “Egoists!”)
Saskarsmes “sabotieru” izmantošana.
Totāla cilvēka nosodīšana Kritizēt drīkst tikai par konkrētiem pārkāpumiem. (“Jūs vienmēr esat absolūti vienaldzīgi!”)
Kritikas barguma nesamērība ar pārākuma lielumu. (“Ar lielgabalu uz zvirbuļiem”.)
Fatalitāte. Cilvēka kritizēšana par to, ko veikt nav viņa spēkos. (“Šim darbam jūs esat par vecu!”)
Mentorisms ( pamācīšana, moralizēšana). (“Vairāk vajag uzklausīt padomus!”, “Nevajag izlekt ar savu muļķīgo iniciatīvu!”)
Pārmērīga emocionalitāte, partnera vainošana savu negatīvo emociju izcelsmē. (‘’Jūs man traku padariet ar savu šaurpierību!”)…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register