1892. gadā Rudolf Diesel izgudroja dīzeļdzinēja galveno principu. Šis dzinējs guva lielu popularitāti un mūsdienās dīzeļdzinēji ir ļoti plaši pielietoti. Neskatoties uz lielajiem dzinēja uzlabojumiem četru taktu dīzeļdzinēja princips 100 gadu laikā praktiski nav mainījies.
Galvenās dīzeļdzinēja priekšrocības ir:
Dzinēja vienkāršība
Zemāks degvielas patēriņš salīdzinājumā ar benzīna dzinējiem
Dzinējs ir uzticams un salīdzinoši lētāks ekspluatācijā
Dīzeļdzinējs ir iekšējās sadegšanas dzinējs, kas tiek plaši pielietots kā galvenais enerģijas avots kuģos un automašīnās.
Tā darbības princips ir: Gaiss tiek ielaists cilindrā un adiabātiski saspiests līdz lielai temperatūrai, tad cilindrā tiek iesmidzināta degviela un pie šīs augstās temperatūras un spiediena degviela automātiski eksplodē un dzinējs rada izejas jaudu, kā arī lai process notiktu atkārtoti un gaiss, degviela tiktu iesmidzināti pareizajā laikā, tiek izmantots kloķvārpstas mehānisms, ar tā palīdzību tiek nodrošināti regulāri virzuļa griešanās intervāli un degvielas iesmidzināšana.. Šis dzinējs ir salīdzinoši jaudīgāks par benzīna dzinēju, pateicoties tā lielajai saspiešanas attiecībai, kā arī tas ir lētāks ekspluatācijā, jo kā degviela var tikt izmantoti vieglie un smagie naftas produkti.…