9. POSTMODERNISMS
1) Patērētāju kultūra
Sākās “lielā patēriņu” ēra. Notika savdabīga revolūcija tirdzniecībā. Popularitāti iemantoja universālveikali – patērētāju tempļi. Supermārketa apmeklēšana kļuva par brīvā laika pavadīšanas veidu. Parādās cilvēku un lietu aizstājamība. Reklāmas iespaidā galvenās darbības – pirkt un pārdot – tiek izteiktas kā augstākā doma. Pārfrāzējot Dekartu, var teikt: “pērku, tātad eksistēju”.
2) Kodolieroči
Kodolieroči ir ieroči, kas izmanto kodolreakciju enerģiju. Tiem piemīt milzīgs iznīcinošs spēks. Kodolieroči karā tikuši lietoti divas reizes — Otrā pasaules kara noslēgumā ASV tos lietoja pret Japānas pilsētām Hirosimu un Nagasaki. Šo sprādzienu rezultātā gāja bojā ap 200 000 cilvēku (ieskaitot arī tos, kas dažu mēnešu laikā nomira no radiācijas ietekmes). Ar kodolieročiem iespējams iespējams iznīcināt visu zemeslodi.
3) A.Einšteins (1879-1995)
Ebreju izcelsmes fiziķis, kuru bieži uzskata par ievērojamāko 20. gadsimta zinātnieku. Nozīmīgākais Einšteina ieguldījums fizikā ir relativitātes teorijas izveide. Einšteinam bijusi liela nozīme arī kvantu mehānikas, statistiskās mehānikas un kosmoloģijas attīstībā. Einšteins bija arī izgudrotājs, viņš izgudrojis atšķirīgus tehniskus risinājumus, piemēram, žirokompasam, ledusskapim, dzirdes aparātam.
…