. Svarīgākās kvantitatīvās metodes:1.Matemātiskās programmēšanas met.-saistītas ar kādu nezināmu lielumu (piem., produkcijas ražošanas apjomu, pārvadājumu apjomu, finanšu resursu izmantošanas apjomu) vērtību noteikšanu, un tās optimizē (minimizē vai maksimizē) kādu funkciju (piem., maksimizē peļņu, minimizē izmaksas), ņemot vērā zināmus ierobežojumus,kādi pastāv attiecīgajā situācijā, piem., noteiktus materiālu resursus, kuri ir uzņēmuma rīcībā, noteiktu strādājošo skaitu, finanšu resursus, ražošanas jaudas. Tās var izmantot,kad pastāv vairāki iespējamie problēmas risināšanas varianti jeb alternatīvas, bet katra no alternatīvām prasa noteiktu resursu daudzumu,kuri ir ierobežoti, kur šīs metodes palīdz atrast to variantu, kurš ir ‘vislabākais’ jeb optimālais. Izšķir: *lineāras - par lineāro programmēšanu; *nelineāras - par nelineāro programmēšanu; *kvadrātiskas funkcijas-par kvadrātisko programmēšanu; *sakarības laikā-dinamiskās programmēšanas metodes; *atrisinājumā aplūko tikai veselus skaitļus, par integro programmēšanu; *lieto vairākus kritērijus vienlaicīgi - par multikriteriālām programmēšanas metodēm. 2.Statistiskās met.-saistītas ar statistiku, bet ne vispārīgā nozīmē kā datu vākšanu un apkopošanu vai statistikas teoriju, bet konkrētām statistikas metodēm,kuras izstrādātas datu apkopošanai,analīzei, prognozēšanai, sakarību pētīšanai.Šeit ir runa par ekonomisko procesu dinamikas rindu analīzes un prognozēšanas metodēm, sakarību pētīšanas (korelācijas-regresijas) metodēm, hipotēžu pārbaudes metodēm, un ekonometrijas metodēm-speciālas metodes, kuras paredzētas ekonomisko rādītāju sakarību pētīšanai saistībā ar ekonomisko teoriju, matemātiku un statistiku. Tajā ietilpst, piem., divkāršā un trīskāršā mazāko kvadrātu metode, savstarpēji saistītu regresijas vienādojumu sistēmu risināšanas metodes u.c. Pie šīm metodēm pieder arī tā saucamās Markova ķēžu analīzes metodes-kas ļauj noteikt,kādus tirgus piedāvātos produkcijas veidus iegādāsies pircējs, ja ir zināma šo produkcijas veidu iegādes varbūtība un varbūtējie nosacījumi, ar kādiem pircējs iegādājas jaunus produkcijas veidus vai atsakās no līdzšinējiem;3…