Specializētie aptauju formāti:
• Telefoniskās aptaujas:
Šīs aptaujas ir izdevīgākas, jo pasta vai telefona aptaujās nepatērē laiku ceļojot, kā arī mazāk intervētāju ir nepieciešams. Svarīgs faktors ir ātrums kādā telefoniskās aptaujas var tikt veiktas.
Tomēr arī šīm aptaujām ir trūkumi – tām ir jābūt īsām (maksimālais laiks 20 min.), līdz ar to arī nav iespējams iegūt pietiekami daudz informācijas. Otrs trūkums ir vizuālais kontakts.
• Datorizētās aptaujas
Datoru terminoloģijā pastāv termins – interaktīvs- interviju grafiks mainās un prezentē pielāgotas instrukcijas intervētājam, paļaujoties uz atbildēm, kas ir ierakstītas. Šādas intervijas ir iedalītas divos soļos: 1. interviju grafika sastādīšana, ko var sastādīt ar specializētu programmatūru. 2. intervijas veikšana/
• Tiešsaistes aptaujas
Tās var iedalīt divās daļās. Pirmā iekļauj aptauju izsūtīšanu uz e-pastiem. Otrā – aptauja ir pieejama interneta mājas lapā.
Šīm aptaujām ir daudz priekšrocību – tās ir ātras, nedārgas un sasniedz auditoriju visā pasaulē. Tomēr ir arī trūkumi – ja ir izvēlēta kāda konkrēta auditorija (piem., sievietes vecumā 20 – 25), nav iespējams bloķēt vai kādā citā veidā aizliegt aptauju pildīt citiem.
Tehnoloģijas, kā telefons un internets ir padarījis vieglāku aptauju veikšanu.
…