Otrajā klasē skolēni ir jāiepazīstina ar alfabēta jēdzienu. Skolotāja uzdevums ne tikai iepazīstināt ar to, bet arī paskaidrot un atklāt alfabēta praktisko nozīmi. Pēc Valsts izglītības standartā tēmai “Alfabēts” tiek noteiktas četras mācību stundas.
Mērķis ir veidot skolēnu izpratni par vārdnīcu, enciklopēdiju nozīmi sabiedrības sasniegumu glabāšanā, iepazīstinot ar alfabēta jēdzienu un to praktisko pielietojumu.
Uzdevumi ir
1. iepazīstināt skolēnus ar alfabēta jēdzienu.
2. vingrināties vārdu atrāšanā vārdnīcā un mācīt sakārtot vārdus alfabēta secībā iespējami dabiskās situācijās.
3. saskatīt nepieciešamību zināt alfabētu un veidot priekšstatu par alfabēta nozīmi dzīvē.
Sākot skolēnu iepazīšanos ar alfabēta jēdzienu un nozīmi, skolotājs varētu izvirzīt jautājumus:
Kas ir alfabēts?
Kāpēc mums nepieciešams alfabēts?
Kur to lieto?
Šādā veidā skolotājs konstatē un aktualizē skolēnu iepriekšējas zināšanas. No skolēnu atbildēm seko turpmākais skolotāja darbs.
Mācot skolēnus par alfabētu, skolotājs definē alfabēta jēdzienu: Alfabēts ir burtu sakārtojums noteiktā secībā, kur katram burtam sava, stingri noteikta vieta, un ka tam ir liela praktiskā nozīme. Jā ir iespējams, vienā no stundām var apmeklēt bibliotēku, kur skolēniem būs praktiskā iespēja iepazīties ar alfabēta lietojumu, kā veidosies priekšstats par alfabēta nozīmi dzīvē.
Lai skolēni labāk izprastu un iegaumētu burtu secību, ieteicams pagatavot lielu alfabēta tabulu, kurā burtu secība apzīmēta ar cipariem. Kā arī katrs no skolēniem var pagatavot tādu tabulu sev.
…