-
Latviešu valodas un literatūras mācību saturs un metodika
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Mācību komplekta vērtēšana pēc vispārīgajiem principiem | 3 |
1.1. | Atbilstība izglītības valsts standartiem un mācību priekšmeta izglītības standartiem | 3 |
1.2. | Mācību satura un metodikas novitāte | 4 |
1.3. | Faktu atspoguļošanas atbilstības mūsdienu zinātnes līmenim | 4 |
1.4. | Mācību satura un vizuālā materiāla saistība ar Latviju | 4 |
2. | Mācību komplekta funkcionalitāte | 5 |
2.1. | Motivējošā funkcija | 5 |
a) | Mācību satura izklāsta atbilstība skolēnu vecuma īpatnībām | 5 |
b) | Mācību satura izklāsta interesantums un saistība ar dzīvi | |
c) | Izdevuma noformējuma pievilcība un lietderība | 6 |
2.2. | Orientējošā funkcija | 6 |
a) | Mācību satura izklāsta mērķtiecība un loģiskums | 6 |
b) | Aplūkoto faktu, parādību un piemēru lietojuma pamatotība | |
c) | Starppriekšmetu saiknes nodrošinājums | |
d) | Atbilstība mācību procesa reālajām iespējām un izvēlētajai metodiskajai sistēmai | 7 |
2.3. | Patstāvīgo darbību veicinošā funkcija | 7 |
a) | Paraugi pareizai tipveida uzdevumu izpildei | 7 |
b) | Uzdevumi un vingrinājumi paškontrolei un zināšanu praktiskai lietošanai | |
c) | Vingrinājumi, kas palīdz apgūt prasmes patstāvīgā darbā ar grāmatu | 8 |
2.4. | Attīstošā funkcija | 8 |
a) | Satura izklāsts, kas sekmē dažādu prasmju atbilstību | 8 |
b) | Uzdevumi un vingrinājumi par problēmsituācijām jaunu zināšanu apguvei |
1. Mācību komplekta vērtēšana pēc vispārīgajiem principiem:
1.1. Atbilstība izglītības valsts standartiem un mācību priekšmeta izglītības standartiem.
Svarīgākais uzdevums latviešu valodas mācībā ir radīt skolēnam iespēju attīstīt valodiskās sazināšanās prasmes, kuras atspoguļojās jau Mazās Zīles pirmajās lapaspusēs, kur, bērniem savā starpā sazinoties, jāiepazīstas ar jaunajiem klasesbiedriem un skolu. Arī Skolotāju rokasgrāmatā ir aprakstīti dažādi vingrinājumi skolēnu sadarbībai, lai attīstītu pāru un grupu darbu, kas tika veicināts jau pirmsskolas iestādēs. Tomēr pārsvarā skolēni sazinās tikai ar skolotāju, atbildot uz jautājumiem pēc izsaukšanas vai konkrēta uzaicinājuma, un grupu darba laikā skolotājs nevar kontrolēt bērnu pareizrunu, kas izpaužas tādā pašā līmenī kā starpbrīža laikā, tāpēc ir apsveicami, ja skolotājs stundu laikā prot bērnus iesaistīt diskusijās, kuras piedāvā grāmatas autori, tā pilnveidojot bērnu runas kultūru un valodas prasmes izmantošanu mācību procesā un pašizpausmē. Attīstīt valodiskās sazināšanās prasmi, gūt pietiekami plašu pieredzi uzsākt, uzturēt un pabeigt sarunu atbilstoši sarunas mērķim, runas situācijai, sarunbiedru specifikai, bērns iemācās tikai ar laiku, tāpēc uzskatu, ka grāmatas piedāvātie radošie, diskutējamie un grupu darbi ir atbilstoši bērnu vecumposma interesēm.
Valodas funkcionēšanas likumības un īpatnības, pilnveidot prasmi loģiski, leksiski un gramatiski precīzi izteikt savas domas, jūtas un gribu kā runā, tā rakstos, izkopt pareizrunas, ortogrāfijas un interpunkcijas iemaņas, skolēni apgūst gan lasot mācību grāmatu piedāvātos lasāmos tekstus, rakstot piedāvātos domrakstus burtnīcā, gan pārrunājot vai pārrakstot burtnīcās grāmatā dotos, piemērotos, uzdevumus, kā arī aizpildot darba lapas, darba burtnīcas vai Zīles ābecīti. Par valodas funkcionēšanas likumību un īpatnību skolēnu izpratni, skolotājs var pārliecināties pārbaudes darbu burtnīcā Es jau protu, darba burtnīcās un diktātu burtnīcā.
…
Mācību komplekta 1. klasei „Zīle” analīze Mācību komplekta vērtēšana pēc vispārīgajiem principiem. Mācību komplekta funkcionalitāte.
- Latviešu valodas un literatūras mācību saturs un metodika
- Runas un valodas traucējumu cēloņi, izpausmes un profilakse
- Sociālo zinību mācību saturs un metodika sākumskolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Runas un valodas traucējumu cēloņi, izpausmes un profilakse
Summaries, Notes for university7
-
Sociālo zinību mācību saturs un metodika sākumskolā
Summaries, Notes for university3
-
Latviešu valodas mācību komplektu analīze
Summaries, Notes for university5
-
Latviešu valodas mācību stundas konspekts
Summaries, Notes for university3
-
Latviešu valodas mācību stundas konspekts
Summaries, Notes for university3