1.Kas ir lietvedība?
Lietvedība ir saimnieciskās darbības dokumentēšana un darbs ar dokumentiem. Lietvedību uzņēmumā reglamentē uzņēmuma vadītāja apstiprināta lietvedības instrukcija.
2.Kādi ir galvenie lietvedības uzdevumi?
Lietvedības procesā ietilpst:
dokumentu sagatavošana un noformēšana;
dokumentu apgrozība;
dokumentu reģistrācija;
dokumentu izpildes kontrole;
lietu nomenklatūras sastādīšana un lietu formēšana;
uzņēmuma arhīva darbs.
3.Kas ir dokuments?
Jebkurā veidā un materiālā ierakstīta informācija, ko rada, saņem un uzglabā jebkura Latvijas Republikas valsts pārvaldes institūcija, valsts un pašvaldību iestāde, uzņēmums, uzņēmējsabiedrība un uzņēmējsabiedrību apvienība, kā arī sabiedriskā un reliģiskā organizācija (turpmāk tekstā - “organizācija”) vai fiziskā persona
4.Pēc kādām pazīmēm grupē dokumentus?
Lietvedībā dokumentus grupē pēc šādām pazīmēm:
pēc dokumentu veida (to rāda nosaukums);
pēc dokumentu uzdevuma (organizatoriskie dokumenti, rīkojuma dokumenti, grāmatvedības dokumenti u.tml.);
pēc dokumentu virzības (saņemtie, nosūtāmie vai iekšējās lietošanas dokumenti);
pēc dokumentu darbības un glabāšanas laika;
pēc citām pazīmēm.…