-
Loģika
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Nosakiet terminu veidu pēc apjoma | 4 |
2. | Vai šie termini ir: a) salīdzināmi; b) savienojami? | 4 |
3. | Parādiet attiecības starp jēdzieniem, izmantojot Eilera apļus! | 4 |
4. | Izdomājiet terminus, kuru attiecības atbilst sekojošai shēmai! | 5 |
5. | Noskaidrojiet, vai šī definīcija ir korekta, ja nē – norādiet, kādas kārtulas ir pārkāptas! | 5 |
6. | Vai ir ievērotas dalīšanas kārtulas šajā piemērā, ja nē – kādas kārtulas ir pārkāptas? | 6 |
7. | Nosakiet, vai šeit ir jēdziena loģisks (taksonomisks) iedalījums | 6 |
Nobeigums | 7 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 8 |
Nobeigums
Pirmo reizi saskaroties ar loģikas mācību, šķita interesanti dalīt jēdzienus, analizēt to saturu un apjomu attiecības. Iepazīstoties ar definēšanas likumiem, rakstot mājas darbu, sekoju tam, lai mani izteicieni un secinājumi būtu izsmeļoši un loģiski sakarīgi. Terminu attiecību attēlojums ar Eilera apļiem mani aizrāva un lika iedziļināties dažādu terminu savienībās. Piemēram teiciens, kuru esmu dzirdējusi, sākot pētīt loģiku, „visas siļķes ir zivis, bet ne visas zivis ir siļķes”, sākumā varētu likties kā kalambūrs, bet caur loģikas prizmu tam ir jēga un sava likumsakarība, kura ir pilnīgi patiesa un nekas to nespēj mainīt.
Pildot mājas darbu nelielas grūtības sagādāja 5. un 6. jautājums, jo bija grūti literatūrā dotos likumus pielietot saviem piemēriem, bet tomēr mājas darba uzdevumi ir izpildīti un uzdotais mērķis sasniegts.
…
Kā savā grāmatā „Ievads loģikā” teica A.Vilks, loģiku cilvēks pielieto ikdienas dzīvē. Paši, to citreiz nesaprazdami, cilvēki savā prāta dod apzīmējumu vai definējumu visam, par ko tiek runāts vai domāts. Mūsdienās daudzu zinātņu un profesiju panākumi ir saistīti ar loģiku, kas māca kā pareizi izdarīt secinājumus, spriedumus, kā definēt jēdzienu, lai tas atklāj jēdziena īsto nozīmi. Darba mērķis ir iepazīties ar loģikas un retorikas zinātni un izpildīt mājas darbu. Darba uzdevumi: izpētīt loģikai veltīto literatūru; analizēt loģikas likumus un ar tiem saistītos terminus; atbildēt uz mājas darba jautājumiem, pielietojot teoriju. Darbā izmantotā metode ir loģikas literatūras analīze. Darbs sastāv no ievada, 7 jautājumiem, nobeiguma, 5 izmantoto literatūras saraksta.Ievads………………………………………….……………………………………………….3 1. Nosakiet terminu veidu pēc apjoma……………………………………….………..…….…4 2. Vai šie termini ir: a) salīdzināmi; b) savienojami?...........................................................4 3. Parādiet attiecības starp jēdzieniem, izmantojot Eilera apļus!................................................4 4. Izdomājiet terminus, kuru attiecības atbilst sekojošai shēmai!...............................................5 5. Noskaidrojiet, vai šī definīcija ir korekta, ja nē – norādiet, kādas kārtulas ir pārkāptas!.......5 6. Vai ir ievērotas dalīšanas kārtulas šajā piemērā, ja nē – kādas kārtulas ir pārkāptas?............6 7. Nosakiet, vai šeit ir jēdziena loģisks (taksonomisks) iedalījums…………………………....6 Nobeigums……………………………………………………………………………………..7 Izmantotās literatūras saraksts…………8
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kursa "Sabiediskās attiecības" lekciju konspekts
Summaries, Notes for university26
Evaluated! -
Uzstāšanās
Summaries, Notes for university5
-
Prezentācijas sagatavošana
Summaries, Notes for university4
-
Ievads politoloģijā
Summaries, Notes for university18
-
Valodas filosofija
Summaries, Notes for university4