2. Pētijums
Izvirza patstāvīgi risināmu problēmu; Paredz rezultātus, kas jāiegūst;
Paredz risinājuma gaitu;
Izvirza tādus uzdevumus, kuru veikšanai skolēniem jāizmanto savas pamatzināšanas;
Izprot problēmu, formulē to.
Veic faktu un parādību novērošanu un izpēti. Noskaidro problēmas nostādni.
Izvirza hipotēzi. Sagatavo pētniecības plānu.
Formulē pētījuma gaitā iegūtās atziņas. Pārbauda iegūtās atziņas. Veic praktiskus secinājumus.
• Zināšanu radoša izmantošana;
• Zinātniskās izziņas metožu apguve;
• Veidot radošās darbības pieredzi;
• Sekmēt patstāvības attīstību; Pirmsskolas vecums;
Skolas vecums;
Koncentrēšanās;
Koordinācija;
Roku un pirkstu veikība;
Sociālisms;
Vienlaikus var strādāt liels skolēnu skaits;
Uzrauga, kā norit patstāvīgais darbs;
Koriģē, ja vērojamas novirzes no pareizā ceļa; Pārbauda iegūtos darba rezultātus;
Organizē rezultātu apspriešanu;
Grūtības ar izvēlētā pētāmā objekta konkrētu atspoguļo-šanu.
…