Mācību rezultāti lielā mērā ir atkarīgi ne tikai no zinātniski pamatotu mācību mērķu, satura noteikšanas, bet arī no mācību metodes pilnveidošanās pedagoģijas zinātnes un psiholoģijas atklājumu rezultātā.
Mūsdienās tiek meklēti ceļi un līdzekļi skolēnu aktivitātes palielināšanai mācību procesā. Viens no drošākajiem ceļiem ir mācību uzdevumiem un saturam atbilstošu mācību metožu apguve un to radoša izmantošana mācību procesā.
Mācību metode ir skolotāja un skolēnu didaktiskas sadarbības paņēmienu sistēma skolēnu zināšanu un prasmju veidošanai un izziņas spēju attīstīšana.
Mācību metožu izvēli nosaka arī mācāmā priekšmeta specifika, stundā veicamie didaktiskie uzdevumi un skolēnu vecuma īpatnības, viņu iepriekšējās sagatavotības līmenis.
Domāju, ka mācību metožu izvēle nav tik vienkārša. Izvēloties mācību metodes vajadzētu ņemt vērā mācāmā vecumu, jo pirmās klases skolēnu nevarēs mācīt kā augstskolas studentu. Tā kā strādāju bērnu slimnīcā un darbs ir saistīts ar mazajiem pacientiem un viņu vecākiem, atšķirība mācību metožu izvēlē būs arī apmācot mazos pacientus gan pirms dažādām procedūrām un izmeklēšanām, gan tos mazos slimnieciņus, kam turpmāk būs jāiemācās dažādas manipulācijas turpmākajai dzīvei, kā piemēram cukura diabēta slimniekiem. Šiem, mazajiem pacientiem, liela vērība ir jāpiegriež viņu vecumam un viņa psiholoģiskajai sagatavotībai sadzīvot ar savu slimību. Mazākajiem pacientiem šajā apmācību procesā ir jāiesaista arī viņa vecāki. Šajos gadījumos mācību metodes apmācot bērnu atšķirsies no tām kā mēs to pašu mācīsim un rādīsim viņa vecākiem.
…