Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:226927
 
Evaluation:
Published: 12.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

INTERVIJA
TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS
Lai gan līdz šim tika minēti vairāki citi datu vākšanas veidi, tomēr, kā novērtējis Brigs (Briggs, 1986), sociālo zinātņu pētījumos 90% gadījumu tiek lietotas intervijas. Šis īpatsvars, iespējams ir mazāks psiholoģijas un izglītības zinātnē, tomēr Briga vērtējums neapšaubāmi liecina, ka intervija ir svarīga pētniecības metode(3, 92).
Parasti intervija nav respondenta vesels nepārtraukts stāstījums, bet gan atbilžu sērija uz pētnieka jautājumiem vai rosinājumiem turpināt stāstījumu.Šai kontekstā intervētājam ir divi uzdevumi:
radīt atbilstošu atmosfēru;
formulēt jautājumus tādā veidā, lai respondenti varētu sniegt atbildes, kas nav viņu viedokļu sagrozījums.
METODES APRAKSTS
Strukturētā intervija
Tā ir augsti strukturētu jautājumu un atbilžu apmaiņa, kurā pētnieks izmanto speciāli sagatavotus jautājumus un cer saņemt konkrētas atbildes. Šādi jautājumi parasti tiek iegūti un ir saistīti ar pētnieka noteiktām interesēm kādā jomā. Jautājumi bieži tiek nolasīti skaļi no pierakstu lapas, lietojot visiem respondentiem vienādus jautājumu formulējumus un uzdošanas kārtību, ja vien respondenti nav spontāni paši snieguši atbildi uz kādu no jautājumiem. Ne vienmēr respondentu apgalvojumi ir jāpieraksta burtiski, jo jautājumu strukturētās dabas dēļ pētnieku interesē tikai noteikti atslēgas vārdi vai frāzes. Intervijas protokolā var būt brīvs laukums, kur fiksēt respondenta atbilžu galveno saturu.
DALĪBNIEKI
Pētījumā piedalījās 10 skolotāji (4 vīrieši un 6 sievietes) vecumā no 30 līdz 50 gadiem. Visiem dalībniekiem ir augstākā pedagoģiskā izglītība un ievērojams pedagoģiskais darba stāžs (9 – 32 gadi). Viņi tika iesaistīti pētījumā, jo ir
pedagogi - praktiķi;
strādā skolā, kurā tiek veikts pētījums.
Līdz ar to esmu iesaistījusi izlasē cilvēkus, kas acīmredzami ir kompetenti savā nozarē un aktīvi darbojas šajā jomā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1201530
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register