Par īpaši apdāvinātiem tiek uzskatīti bērni, kuri, salīdzinot ar saviem līdzaudžiem, ņemot vērā vienādus apstākļus, uzrāda augstākas mācību spējas un izteikti augstāku radošo izpausmi. Jēdziena „ apdāvināts” izcelsme ir vārds „ dāvana” un nozīmē iekšēji labvēlīgu sūtību attīstībai. Bērni, kuri izceļas ar šīm īpašībām, atšķiras ar intelekta attīstību un un neparasti augstu prāta attīstības līmeni. Viena no definīcijām , kas apzīmē šo jēdzienu ir apdāvināto bērnu izglītošanas pētniekieka Jozefa Renzulli 1978. gadā ieviestais Trīs apļu apdāvinātības modelis: apdāvināts bērns = augsta kreativitāte (radošās spējas)+augsta motivācija+intelektuālās spējas virs vidējā līmeņa. Tādu bērnu esot apmēram 3 - 5%.
Apdāvinātus bērnus raksturo šādas kreativitātes pazīmes:
interesējas par daudzām lietām; pastāvīgi uzdod jautājumus par itin visu;
piedāvā daudzas idejas un risinājumus problēmām un jautājumiem; bieži vien piedāvā neparastus, attapīgus risinājumus;
savu viedokli izsaka brīvi; domstarpību gadījumos dažkārt ir radikāls; ir neatlaidīgs;
bieži riskē, ir pārgalvīgs fantazētājs;
patīk iztēloties, spēlēties ar idejām, ieteikt dažādus uzlabojumus;
piemīt laba humora izjūta;
emocionāli jutīgs,
izjūt un pamana estētisko;
nepiemērojas citiem, ir individuālists;
kritiku izsaka konstruktīvi, nevēlas pieņemt autoritārus paziņojumus. …