1. Ievads mikroekonomikā
Ekonomiskuma principa maksimizācijas problēma (ražotājam un patērētājam):
Ražotājam –
Keramiķe Jana aizņemas bankā naudu, lai varētu pēc iespējas vairāk saražot māla produkciju.
Patērētājam – Baiba saņem ikmēneša algu, kuru iztērē izglītības apmaksāšanai.
Ekonomiskuma principa minimizācijas problēma (ražotājam un patērētājam):
Ražotājam – Uzņēmēja Vija šuj kleitas, viņai mēneša laikā jāuzšuj 20 kleitas. Vija izvēlās lētākos audumus, lai minimizētu izmaksas.
Patērētājam – Baibai ir nepieciešamas jaunas bikses. Viņa dodas uz lietoto apģērbu veikalu, kur apģērbi maksā lētāk salīdzinot ar lielveikaliem.
2. Pieprasījums un piedāvājums
2.4 Tirgus pieprasījums
Tirgus pieprasījums izsaka visu individuālo pircēju kopējo pieprasītās preces daudzumu atkarībā no cenas un noteiktā laika perioda
Vistas gaļas tirgū ir divi pircēji – Artūrs un Zenta, kuri vēlas iegādāties vistu priekš ēst gatavošanas. Katram ir savs vistas gaļas pieprasījums, kas mainās atkarībā no vistas gaļas cenas.
Vistas gaļas cena, euro par kg Artūra pieprasījuma apjoms, kg Zentas pieprasījuma apjoms, kg Vistas gaļas tirgus pieprasījuma apjoms, kg
10 0 0 0
8 0 1 1
6 2 3 5
4 5 6 11
2 8 9 17
0 10 12 22…