Monopolistiskai konkurences struktūrai raksturīgs tas, ka daudzi uzņēmumi ražo vienveidīgu preci, piemēram, kleitas. Visas šīs kleitas ir vienādas, bet uzņēmumi cenšas tās diferencēt.
Oligopolam raksturīgs ir tas, ka ir tikai divi, trīs ražotāji, kas piedāvā līdzīgu vai diferencētu preci, piemēram, mobilo sakaru operatori - TELE2, LMT, Bite.
Ja tirgū ir viens vienīgs piedāvātājs, tad saka, ka pastāv monopols, piemēram, elektrības, dzelzceļa, pasta pakalpojumu tirgos. Monopolistam nav jāuztraucas par konkurentu cenām, jo konkurentu vispār nav. Liela konkurence var izstumt no tirgus vājākās un sliktāk strādājošās firmas, tad ir iespējams, ka viena firma kļūst dominējoša visā nozarē.
Valsts loma konkurences veicināšanā. Valsts pienākums ir ierobežot monopoldarbību, veicināt konkurenci un cīnīties ar nelikumīgu uzņēmējdarbību. Valstij jāpanāk labvēlīgus apstākļus, lai ikviens uzņēmējs varētu brīvi iekļūt un konkurēt tirgū. Valsts konkurences padome uzrauga tirgu un tās dalībniekus.
Pieprasījums ir preces vai pakalpojuma pieprasītais daudzums par jebkuru cenu noteiktā laika periodā. Pieprasījums attiecas uz vēlmi pēc preces un spēju maksāt noteiktu cenu par šo preci.
Piedāvājums ir preces daudzums, kas tiek piedāvāts, pastāvot dotai cenai noteiktā laika periodā.
…