Starptautiskais mārketings -ražošanas sfēras subjektu darbības organizācijas sistēma, kura veicina ražošanas mērķu un nacionālo patērētāju tekošo prasību funkcionālā savienojumā optimizācijā, privātu interešu internacionalizējamās ekonomiskās dzīves attīstība visās sfērās — ražošana, starpniecība, patēriņa.1 Starptautiskais mārketings ir iedarbīga apgriezta sakara starp pieprasījumu un piedāvājumu starptautiskajā mērogā, ir savdabīgs garants tā, ka pagatavotā produkcija, paejot ražošanas procesa visus etapus, atradīs savējo ceļu pie galīga patērētāja aiz robežas.
Starptautiskās firmas mārketings ir nosūtīts uz orientāciju zinātniski tehniskā un ražošanas- noietās darbības uz konkrētas nacionālas tirgus vajadzības. Mātes kompānija noteic veidus un produkcijas apjomus, ko izlaiž ražošanas ārzemju filiāles ar meitas kompānijām, kā arī iestiprina aiz tiem svarīgus noieta tirgus. Starptautiskās firmas mārketingu darbība notiek globālā mērogā ar kompāniju un aptver tehnoloģisku procesu visumā, īpatnībā tajos gadījumos, kad tas daļēji vai pilnībā šķirts starp starptautiskās firmas ražošanas ārzemju kompānijām. Mātes kompānija mērķtiecīgi liek uzdevumus savējām ražošanas apakšvienībām — lokālam un ārzemju — attiecībā uz zinātniski tehniskām izstrādāšanām un izlaižamo produkciju, noteic īpaši efektīvu ražošanas tehnoloģiju, ieskaitot starp firmas un iekšējas firmas kooperāciju.…