Līdzīgi kā daudzas citas zinātnes disciplīnas, kuras ir piemeklējušas vislielāko attīstību tieši ar vispārējo komunikācijas tehnoloģiju uzplaukumu, mārketings ir kļuvis par upuri neskaitāmi dažādajiem definējumiem. Acīmredzami, ka katram akadēmiķim, kurš vēlās publicēt savus darbus šajā vai jebkādā citā jomā ir jācenšas būt pēc iespējas oriģinālākam, kā nu ne, ja vien cilvēks nestrādā pie enciklopēdiska veida raksta, šo rakstu ātri nosauks par plaģiātu. Un, pateicoties jaunajām informācijas un saziņas tehnoloģijām, visi šie dažādie definējumi nepaliek savā attiecīgajā ierobežotajā kolektīvā, bet gan ieplūst vispasaules zināšanu okeānā.
Kāda tad ir kopējā sakne dažādajiem mārketinga definējumiem, ap kuriem mēģina izlocīties dažādie mārketinga zinātnes akadēmiķi? Kādu definīciju izmantot? Ap kādiem elementiem apgrozās mārketinga teorija un prakse?