2.tēma. Mārketinga plānošanas posmi un līmeņi.
No autora: ‘’Es joprojām plānoju savu dzīvi. Es plānoju savu darba dienu, atvaļinājumu, Ziemassvētku dāvanas, naudu, kuru nopelnīšu un iztērēšu, attiecības kuras izveidošu un noteikti saglabāšu.... Piepildās gaužām maz. Varbūt es slikti plānoju?’’
Ja vēlaties nokļūt galapunktā ar minimālu laika un resursu patēriņu, Jums jānosaka kur atrodaties, kur vēlaties nokļūt un kādi ceļi ved uz mērķi!
Mārketinga plānošanas procesam ir trīs plānošanas posmi:
1. jānosaka tirgus pozīcija un jānovērtē uzņēmuma spēks;
2. jādefinē uzņēmuma finanšu un stratēģiskie mērķi;
3. jāizvēlas situācijai un resursiem atbilstošas mērķu sasniegšanas stratēģijas.
Kā izvērtēt tirgus pozīciju?
Universālas metodes nav, tomēr mārketinga mix šķiet pievilcīgākā analīzes metode. Vispirms gan jānodala divi atšķirīgi produktu veidi: taustāma prece un pakalpojums.
Jau iepriekš esat apguvuši preces un pakalpojuma atšķirības, tomēr atļaušos atgādināt:
pakalpojums ir netaustāms;
pakalpojums ir neatdalāms no pakalpojuma sniedzēja;
pakalpojums ir grūti standartizējams;
pakalpojums ir nesaglabājams
pakalpojuma procesā ir iesaistīts pats pakalpojuma saņēmējs.
Visas augšminētās atšķirības norāda uz to, ka pakalpojumu analīze vajadzētu izmantot tieši pakalpojumiem piemērotu mārketinga mix.
Kādi analīzes elementi veido pakalpojumu mārketinga mix?
3.tēma. Mārketinga stratēģiju izvēle.
Šajā nodaļā ir aprakstītas teorijas par mārketinga stratēģijām un citiem būtiskiem jautājumiem, kas nosaka stratēģiju izvēli. Nodaļā apkopoti vairāku autoru viedokļi par mārketinga stratēģijām un ar to izvēles kritērijiem.
Katrai organizācijai, pat, ja tas nav definēts rakstiski, ir noteikta misija un mērķis. …