Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:269249
 
Evaluation:
Published: 24.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Bērna attīstību Ļ. Vigotskis raksturo kā stadiālu procesu. Katrā no attīstības stadijām kāda no psihes funkcijām ir dominējošā. Svarīgi ir katrā vecumposmu nodrošināt iespējas attiecīgās psihes funkcijas attīstībai. To nosaka bērna un apkārtējās vides attiecības, ko L. Vigotskis nosaucis par "attīstības sociālo situāciju". Katrā attīstības periodā tiek izvirzīts "centrālais jaunveidojums", kas raksturo jauno funkciju, kura bērnam vēl neizpaudās iepriekšējā attīstības stadijā.
Ļ. Vigotskis izdala vairākus bērna attīstības periodus, no kuriem uz šajā pētījumā aplūkoto vecumposmu attiecas trīs:
1.Mazbērna vecums;
2.Agrā bērnība;
3.Pirmsskolas vecums.
Ļ. Vigotskis bērna izziņas attīstībā īpašu lomu piešķir sociālajai videi. Sociālā un kultūrvide, kurā notiek bērna attīstība, nosaka tās stimulus. Lai palīdzētu bērnam mācīties, pēc Ļ. Vigotska domām nepieciešams noteikt, kāda ir bērna patreizējā attīstības pakāpe un bērna potenciālo attīstību (ko bērns spēj, darbojoties kopā ar pieaugušo). Atšķirību starp šīm divām pakāpēm Ļ. Vigotskis nosaucis par "tuvākās attīstības zonu". Šāds bērna attīstības traktējums būtiski izmainīja priekšstatus pedagoģijā par mācību procesa orientāciju. Līdz tam valdīja uzskats, ka mācību process jābalsta uz bērna prāta attīstību konkrētajā vecumposmā. Ļ. Vigotska piedāvāta pieeja orientē mācību procesu uz "tuvāko attīstības zonu" - tātad tam jāved bērna prāta attīstība sev līdzi.
Ļ. Vigotska kulturāli vēsturiskā koncepcija par bērna attīstību veido šī promocijas darba teorētisko bāzi tādēļ, ka akcentē gan bērna iekšējā potenciāla attīstības iespējas, radošo attīstību, ko veicina agra saskarsme ar literāriem darbiem, lasīšana priekšā, stāstīšana, lasīšanas vide ģimenē, gan sociālās vides lomu personības attīstībā. Darbā izmantota arī Ļ. Vigotska pieeja bērna radošās iztēles attīstības jautājumiem.
2. GARĪGĀS BRĪVĪBAS VEIDOŠANĀS ĪPATNĪBAS PUSAUDŽU VECUMĀ
Šīs daļas mērķis ir pamatot, kāpēc, pētot garīgās brīvības veidošanos, pievēršos tieši pusaudža vecumam, kaut arī garīgās brīvības veidošanās iespējas nav ierobežotas tikai šajā vecuma posmā kā, piemēram, fizioloģiskās izmaiņas, kas noved pie dzimumbrieduma.
Vēsturiski pusaudžu vecuma stadija kļūst arvien pamanāmāka, un, kā tas ir raksturīgi vismaz mūsu kultūrai, šī stadija ir īpašs dzīves posms starp bērnību un pieaugušo dzīvi. No malas izskatās, ka pusaudži cenšas izveidot savu – pusaudžu subkultūru.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1145320
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register