Skolotāja: Pareizi! (Skolotāja ieraksta domu karšu vidū cm un m. Skat.3.att.) Tagad padomāsim, ko var mērīt centimetros un ko – metros? (Skolēni sauc idejas, skolotāja tās apkopo domu kartē uz tāfeles. Skat. 4.att.) Pievērsīsimies uzdevumiem pētījumu burtnīcā! (Skat.1.pielik.) Atveriet tās 42.lappusē. (Skolēni atver pētījumu burtnīcas.) 3.uzdevums. Izmēri sava sola garumu un platumu ar tevis paša izvēlētiem mēriem. Rezultātus ieraksti tabulā! Tātad jums ir jāizvēlas mērs un jāizmēra sola garums un platums. Par mēru jūs varat izvēlēties līmes zīmuli, asināmo, pildspalvu, pildspalvas korķīti, dzēšgumiju. Visiem ir pildspalvas. Rakstiet pirmajā tabulā, kur pirmā mēra nosaukums – pildspalva. (Skolēni ieraksta.) Un izmēriet sola garumu ar pildspalvu. (Skolēni mēra sola garumu ar pildspalvu.) Un tur, kur tabulā rakstīts sola virsmas garums, mērot ar pirmo mēru, ierakstiet cik pildspalvas ir jūsu sola garums. (Turpina pildīt 3.uzdevumu, ņemot par mēriem dažādus priekšmetus un veicot uzdevumā prasītos mērījumus. Mēru nosaukumus un mērījumu rezultātus ieraksta tabulā.) Tālāk veiksim pētījumu nākošajā lappusē. Padomājiet, kas klasē ir vienu metru garš. Tik garš kā šis 1m garais saliekamais mērlineāls. (Skolotāja parāda mērlineālu izstieptā veidā, lai skolēniem atgādinātu cik garš ir 1m.) Kā jūs domājat, kurš objekts klasē ir 1 m garš?
Ivo: Plaukts.
Skolotāja: Pārliecināsimies par to! (Skolotāja pieiet pie plaukta ar mērlineālu un, izmērot to, pārliecinās vai tas ir vienu metru garš.) Tiešām plaukts ir 1 m garš. …