37. Ilga laika līdzsvars
Uzņēmums ilgā laikā ražo produktu tādā apjomā, kura cena ir vienlīdzīga ar ilga laika robežizmaksām LMC un cena ir lielāka vai vienāda ar ilga laika vidējām kopējām izmaksām LAC.
38. Peļņas maksimizācija monopolā
Monopoluzņēmums gūst maksimālo peļņu, ja tas ražo tādu produkta apjomu, kura robežizmaksas ir vienādas ar robežieņēmumiem.
39. Pirmās un otrās pakāpes cenu diferencēšana
Pirmās pakāpes cenu diferencēšanas gadījumā pārdevējs izpēta katra pircēja pieprasījumu, nosaka katra patērētāja ieguvumu un, diferecējotcenu katram pircējam atsevišķi, var iegūt papildus peļņu, izmantojot visu patērētāja renti.
Otrās pakāpes cenu diferencēšanā katram preču apjoma blokam nosaka atčķirīgu cenu pēc principa- jo lielāks pirkuma apjoms, jo zemāka cena. Priekšrocība ir tā, ka nav nepieciešams noskaidrot maksimālo cenu, kādu ir ar mieru maksāt pircējs. Pircējs izvēlas preces daudzumu atkarībā no cenas, kādu konkrētajam blokam ir noteicis ražotājs.
40. Trešās pakāpes cenu diferencēšana
Trešās pakāpec cenu diferencēšana tiek īstenota, ievērojot šādus nosacījumus: Preču tirgus tiek sadalīts vairākos tirgos vai arī tiek izmantoti atsevišķi preces tirgi, kas jau ir izveidojušies, un katrā no tiem viena un tā pati prece tiek pārdota par dažādām cenām. Katrā šajā tirgū tiek noteikta preces cena un pieprasījums, kas dod maksimālo peļņu. Izmaksas un robežizmaksas cenu diferencēšanas rezultātā paliek nemainīgas vai arī to pieaugums ir mazāks nekā cenas pieaugums.
…