Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:906899
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.05.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Divdesmit piektā nodaļa. Par pedantismu. Monteņa laikā par pedantiem sauca skolotājus.
Par mācīšanos, zinātnēm, un sasniegumiem.
Mēs nopūlamies, lai noslogotu tikai atmiņu, bet prātu un sirdsapziņu atstājam tukšu.
Skolotāji ir pedanti, kas izlasa kaut ko un tad vēlas stāstīt to citiem..
Mūsu gudrība, tā vismaz es uzskatu, sastāv tikai no tā, ko mēs zinām attiecīgajā acumirklī, nevis no tā, ko mēs zinājām, un tikpat maz no mūsu nākamajām zināšanām.
Mēs tik ļoti balstāmies uz citu rokām, ka zaudējam savus spēkus. Gudri mēs varam būt tikai pašu gudrības dēļ.

Divdesmit sestā nodaļa. Par bērnu audzināšanu.
Bērnu noslieces bērnībā izpaužas tik vāji, tik neskaidri; viņu dotumi ir tik nenoteikti un mānīgi, ka grūti no tā visa veidot kādu noteiktu spriedumu. Cilvēki, piesavinoties paražas, citu uzskatus un likumus, viegli izmainās vai noslēpj savu īsto seju.
Grūti ir pārveidot ari to, ko cilvēkā ielikusi pati daba. Tāpēc bērnus vajag virzīt uz labāko un derīgāko, tik viegli nepaļaujoties uz paviršiem minējumiem un prognozēm.
Bērnam no labas ģimenes, kurā tiecas pēc zinībām ne jau peļņas dēļ, ne tik daudz ārējas pieklājības dēļ, kā iekšējas nepieciešamības dēļ un lai sevi bagātinātu un izdaiļotu no iekšpuses.. izvēlēties audzinātājam drīzāk labu nekā pilnu galvu. Svarīgi, lai audzinātājs uzklausa savu skolnieku.
Lai skolotājs prasa no skolnieka nevis stundā teikto vārdu atcerēšanos, bet to jēgu un būtību.
Cilvēka izglītošana, viņa darbs un viņa pētījumi kalpo tikai vienam mērķim – viņa personības veidošanai.
Bērnam jāiemācās ielaisties sarunā vai strīdā tikai tādā gadījumā, ka viņš redz, ka pretinieks ir šādas cīņas cienīgs. Lai skolnieka sirdsapziņa un tikums atspoguļojas viņa runā, un lai viņam nebūtu cita vadoņa kā tikai saprāts.
Māka apdomāties un sevi pārlabot, atzīt strīda karstumā savu kļūdīšanos – tās ir retas, vērtīgas un filozofiem raksturīgas īpašības.
Lai viņš jauneklim mazāk māca pašus notikums, bet vairāk – prasmi spriest par tiem.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −10,41 €
Work pack Nr. 1332082
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register