Mūzikas pedagoģija ir cilvēku darbības joma, kurai, kā rāda pats nosaukums, ir divas puses: mūzika un pedagoģija. Jautājums – kādās attiecībās ir šīs divas puses.
Praksē ir bijuši gadījumi, kad audzinātāja ar muzikālo izglītību (piem., pianiste) ļoti labā līmenī spēlē bērniem priekšā dažādus skaņdarbus. Bērni, protams, dara, kas kuram ienāk prātā. Šajā situācijā audzinātājas uzdevums tomēr ir ne tikai muzicēt, bet arī atrast paņēmienus, kā bērnus piesaistīt mūzikai, kā iemācīt klausīties un uztvert mūziku. Bez šaubām, audzinātājai ir jābūt ar muzikālo izglītību un jāprot labi un aizrautīgi muzicēt, bet šajā gadījumā pirmajā vietā izvirzās pedagoģiskās prasmes piesaistīt bērnu mūzikai.
Izmantojot zinātniskās metodes, un pieņemot, ka izpētes priekšmets ir mūzikas pedagoģija un tās sastāvdaļa ir mākslinieciskā darbība un mākslinieciskais process, varam izvirzīt hipotēzi, ka
mūzikas pedagoģija ir patstāvīgs cilvēku darbības veids, patstāvīga zinātne, kurā kā sastāvdaļas ietilpst gan mūzikas zinātnes, gan pedagoģijas zinātnes un prakses elementi. …