Piektdiena: lietaina diena
Rīta aplī:
Dziesmiņa “Krāsainais lietutiņš.” Teātris flanelogrāfs, kas attēlo dažāda lieluma mākoņus, saulīte, zālē rasa pilieni un t.t.
Skolotāja stāsta, ka pirms lietus spīd saule, tad debesīs parādās mazi mākonīši, tad no tiem veidojas lielāki mākoņi, kamēr aizsedz sauli un debesis. Paliek apkārt drūms, tumšs. Sākumā ir sēsvējša, tad paceļas, sāk ducināt pērkons, zibeņo, lietus sāk līt lielām lāsēm, tad stiprāk, intensīvi. Pēc neilga laika lietus samazinās, mākoņi izzūd, veidojas peļķes, zāle slapja. Negaisa laikā veidojas ozons. Tīrs, svaigs gaiss. Augi aug ātrāk.
Ābeces centrā:
• Mācīties no galvas “Pažobeļu dziesmu.” Lietutiņš čab, čab, čabinās. Putni bērnus midzina: čučiet labiņie.
• Veicināt skaņas “č” izrunu.
• Elpošanas vingrinājums “Taures”
Ar ūdeni var spēlēties, šļakstīties, peldēties. Bet ūdeni var izmantot arī kā palīgmateriālu. Vajadzīgas tumšas stikla pudeles ar šauriem kakliņiem. Katrā pudelē ielej atšķirīgu daudzumu. Bērni meiģina tajās pūst, liekot lūpas tieši virs pudeles kakliņa.
Meiģina garus un īsus elpas vilcienus. Varam izvedot orķestri, vai muzicēt pa pāriem.
• Mācīt mīklu: “Tievs un garš – iekrīt zālē un neredz”
Mākslas centrā:
Taisīt papīra laiviņas
Vērojami pastaigā: daudzi augi aizver ziedus pirms lietus: pienenes, tīteņi, baltās ūdensrozes, jo jāpasargā ziedputekšņi no izskalošanas.
Ja vērojam īstu lietu, tad pēc lietus iziet laukā, vērot peļķes. Saulīte spīd un asfalts ātri žūst, arī peļķes lēnām samazinās.
…