Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:535992
 
Evaluation:
Published: 09.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Extract

Kvalitatīvās pētniecības metodes tiek lietotas, lai definētu problēmu vai rastu jaunus risinājumus. Risinājumu radīšanā kvalitatīvie pētījumi tiek izmantoti, lai izvirzītu hipotēzes un identificētu mainīgos lielumus, kas jāiekļauj pētījumā. Kvalitatīvie pētījumi atšķirībā no kvantitatīvajiem, kuros bieži tiek lietota statistiskā analīze un kuri tiecas noteikt daudzumu, sniedz izpratni par problēmas būtību.
Kvalitatīvā izpēte netiek centrēta uz skaitļiem, bet gan uz vārdiem un novērojumiem: stāstiem, vizuālo portretēšanu, izteiksmīgu raksturošanu, interpretāciju un citiem ekspresīviem aprakstiem. Ikviens informācijas avots var tikt neformāli pārbaudīts, lai precizētu, kādas kvalitātes vai raksturojumi ir saistīti ar pētāmo objektu, situāciju vai jautājumu.
Ne vienmēr ir vēlams vai iespējams izmantot pilnībā strukturētas vai formālas metodes , lai iegūtu informāciju no respondentiem. Cilvēki bieži vien nevēlas atbildēt uz jautājumiem, kas saistīti ar viņu privāto dzīvi, mulsina vai negatīvi ietekmē viņu patmīlību vai statusu. Otrkārt, cilvēki arī ne vienmēr var precīzi atbildēt uz jautājumiem, kas skar viņu zemapziņu – vērtības, patiesās emocijas un vēlmes bieži vien tiek maskētas no ārējās pasaules ar dažādiem racionāliem paņēmieniem. Šajos gadījumos nepieciešamo informāciju vislabāk var iegūt ar kvalitatīvajiem pētījumiem, lietojot kādu no kvalitatīvajām pētījumu metodēm.
Ar jēdzieniem „kvalitatīvās metodes” un „kvalitatīvā analīze” tiek apzīmēts ļoti plašs darbību kopums. Realitāte ir tāda, ka dažādi autori šos jēdzienus definē un interpretē dažādi. Jebkurā gadījumā, centrālā kvalitatīvo metožu ideja ir tāda, ka informācija tiek iegūta un interpretēta neskaitliskā formā.
Sociālajās zinātnēs tiek izmantots plašs kvalitatīvo pētniecības metožu klāsts un atšķiras arī viedokļi par to pielietojumu. Taču marketinga pētījumos visplašāk izmantotās metodes ir:
situāciju izpēte
fokusa grupas
kvalitatīvā intervija
projektīvās metodes
tiešsaistes izpēte
SITUĀCIJU (MEKLĒJUMU) IZPĒTE
Situāciju izpēte - Sākotnēja izpēte, kas veikta, lai noskaidrotu un definētu problēmas būtību
Gadījumos, kad pētniekam ir ierobežota pieredze vai zināšanas par pētāmo jautājumu, situācijas izpēte var būt kā viens no pirmajiem sagatavošanās soļiem, kas palīdz izprast vadības problēmas būtību, lai uzsāktu precīzāku un galīgu nākotnes pētījumu.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register