Tagad, veidojot apskatu par 3. nodaļu, secinu ka autors dod ieskatu kā vēsturiski ir veidojušies zīmoli, ņemot par pamatu fantastisko Herberta Velsa romānu “ Tono – Bungay” kurš , neticami, bet ataino populārā zīmola “Coca-Cola” uznācienu Vispasaules tirgū. Jāatzīmē ka slavenā fantasta romāna izdošana notika vairāk kā 100 gadus atpakaļ, bet mārketinga paņēmieni, reklāma, tīkla pārdošana un orientācija uz speciālām pircēju kategorijām ir palikusi praktiski nemainīga arī šobrīd.
Salīdzinoši ar Amerikas Savienotajām Valstīm Latvijas tirgus ir ļoti neliels, bet mums arī ir sava veida precedents ar zīmolu Niveja, kurš uzsāka savu noietu Latvijā kā ziepju tirgotājs un tikai vēlāk paplašināja savu darbību, arī līdz mūsu dienām atpazīstamajam , sejas kopšanas krēmam Niveja. Tagad tā nosaukums ir Nīca.
Katra zīmola popularizēšanā tiek veidota leģenda, kā piemēram ar necilu aptiekāru, kurš izgudro ko ļoti pieprasītu un nepieciešamu visa vecuma, izglītības un slāņu pircējiem, kuri tika iedalīti dažādās kategorijās sākot no a līdz z. Šāda gradācija ļāva zīmoliem izvēlēties savu nišu uz kuru tika vērsta reklāma, ļoti bieži uzbāzīga, nepatiesa ar skaļiem saukļiem. …