-
Pacienta novērošana un novērtēšana
Nr. | Chapter | Page. |
Pacienta novērošana un novērtēšana | 3 | |
Objektīvie un subjektīvie novērojumi | 4 | |
Ķermeņa uzbūve | 6 | |
Āda un gļotāda | 8 | |
Mati | 10 | |
Garīgais stāvoklis un garastāvoklis | 12 | |
Miegs | 13 | |
Nervu sistēma | 15 | |
Gremošanas sistēma | 17 | |
Uroģenitālā sistēma | 19 | |
Sāpes | 20 | |
Pacienta ikdienas aktivitātes | 21 | |
Sirds- asinsvadu sistēmas subjektīvā un objektīvā izmeklēšana | 22 | |
Vitāli rādītāji | 24 | |
Arteriālais spiediens | 24 | |
Arteriālais asinsspiediens | 25 | |
Elpošanas raksturojums | 28 | |
Ķermeņa temperatūras noteikšana | 29 | |
Izmantotā literatūra | 32 |
1.1. Ievads
Pacienta novērošanai visa jūsu kontakta laikā ir jākļūst par jūsu ieradumu. Šie kontakti ietver mazgāšanos gultā, gultas saklāšanu, ēdienreizes, apmeklējumu stundas un citu laiku, kad jūs esat kopā ar pacientu. Pacienta novērošana ir ilgstošs process.
Novērošana sākas, kad jūs pirmo reizi ieraugāt pacientu, un beidzas, kad pacients tiek izrakstīts no slimnīcas.
Novērošana ir informācijas savākšana par pacientu, ievērojot katru izmaiņu. Salīdzinot vairakkārt iegūtās informācijas datus, tiek veikta pacienta novērtēšana.
Novērošana un novērtēšana nozīmē daudz vairāk nekā tikai skatīšanās. Tā ietver sevī klausīšanos un runāšanu ar pacientu un jautājumu uzdošanu viņam. Tas nozīmē- izprast situāciju un to pareizi izskaidrot. Esiet modri, ievērojiet izmaiņas pacienta stāvoklī vai jebko neparastu, kas atgadījies, kad vien jūs esat pie pacienta. Ziņojiet par visām izmaiņām pacienta stāvoklī un izskatā. Vērojiet arī izmaiņas pacientu attieksmē, garastāvoklī un emocionālajā stāvoklī.
Pievērsiet uzmanību jebkādām sūdzībām. Pacienti bieži lieto neskaidrus izteicienus, piemēram, „ jau ilgu laiku”, „bieži gadās”, „pēdējā laikā”, „sāp visas malas”, sirds stājas un citus izteicienus; šādi izteicieni ir precizējami. Jāatceras, ka pacienta atbildes bieži ir atkarīgas no garastāvokļa vai slimības rakstura.
Ir pacienti, kas savu slimību, kā arī visu , kas ap viņiem notiek, uztver viegli. Ir pacienti, kas padodas ietekmēm un dažreiz uz katru jautājumu dod piekrītošu atbildi. Ir melanholiski pacienti, kam bail no savas slimības. Šie pacienti bieži slēpj savas slimības pazīmes, bet klusībā tās meklē, vēro sevi, savu apkārtni, medicīnas darbiniekus, lai iegūtu kādu aizrādījumu par slimības raksturu.
Pārprasts vārds, jautājums nevietā vai nepiemērots žests un tonis var tādam pacientam radīt pārliecību, ka slimībai ir tieši tik ļauna gaita, kā viņš to pats jau klusībā izdomājis. Šie pacienti nereti ir tie, kas lūdz, lai viņiem pasaka visu patiesību, jo esot uz visu sagatavojušies.
Ir somatiski smagi pacienti, kas ātri nogurst. viņiem jāuzdod skaidri formulēti jautājumi, uz kuriem iespējams atbildēt īsi, pēc iespējas ar vārdiem – jā vai nē.
Beidzot ir tādi pacienti, kurus iespējams tiešām tikai novērot- pacienti bezsamaņā, garīgie slimie, kurlmēmie, mazi bērni. Ja par viņiem jāiegūst kāda vārdiska informācija, tad var izjautāt piederīgos vai tuviniekus. Ar pacientu jārunā skaidra valoda, tāda, kādu pacients saprot. Pārpratumu novēršanai nereti tas pats jautājums modificētā veidā jāatkārto vairākas reizes.
1.2. Objektīvie un subjektīvie novērojumi.
Lai pilnīgāk novērtētu pacientu, iegūtā informācija tiek sadalīta objektīvajā daļā un subjektīvajā daļā.
…
Mācību materiāls māsām par aprūpi pacientiem ar veselības traucējumiem kā arī var izmantot medicīnas studenti.
- Pacienta novērošana un novērtēšana
-
Psihes bioloģiskie pamati
Summaries, Notes10 Psychology, Anatomy, Medicine and Hygiene, Biology
- Traumatoloģisko slimnieku aprūpes plāns
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Traumatoloģisko slimnieku aprūpes plāns
Summaries, Notes for secondary school14
-
Psihes bioloģiskie pamati
Summaries, Notes for secondary school10
-
Apmācības plāns pacientiem ar hipertonisko slimību
Summaries, Notes for secondary school3
-
Pret meticilīnu rezistents Staphylococcus aureus
Summaries, Notes for secondary school4
-
Akadēmiskā vēsture ķirurģijā. Akūts kalkulozs holecistīts
Summaries, Notes for secondary school7
Evaluated!