Principi Didaktiskais materiāls Organizācijas
īpatnības
Skolotāja loma Vide
F.Frēbela
pedagoģija
1. Radošās darbības princips;
2. reliģisko jūtu audzināšanas princips. Sešas “dāvaniņas”, kuras var salikt no vienkāršas uz sarežģītāku formu. Galvenās formas ir kubs, cilindrs un lode.
1. Līnijveidīgie rotaļu līdzekļi – kociņi, papīra strēmelītes u.c.;
2. punktveidīgie rotaļu līdzekļi – pērlītes, akmentiņi, zirņi, smiltis u.c.;
3. tāfelītes, plaknes formas.
Bērns attīsta koncentrēšanās spējas, iegūst mieru u.c. 1. Galvenais uzdevums – iemācīt bērnus patstāvīgi domāt.
2. Pēc Frēbela domām, viss jāmāca veselumā, meklējot kopīgas sakarības, tā kā tas ir dabā. 1. Ar mācīšanās palīdzību nostiprināt un attīstīt bērna gribu;
2. attīstīt bērnā labās tieksmes;
3. bērnudārza audzinātājas galvenais uzdevums ir rūpēties par saistošu, bērna dabai piemērotu, attīstošu un izglītojošu spēļu izvēli;
4. rūpēties par saistošu, bērna dabai piemērotu, attīstošu un izglītojošu spēļu izvēli.
Labākā mācīšanās vide ir daba, jo tā ir reālistiska vide, kur apgūt dzīvē noderīgās iemaņas.
Bērnudārzs ir rotaļu skola.
Bērns dzīvo kopā ar citiem bērniem, un tikai tāda dzīve var veidot izpratni par dzīvi kopā, saprašanos un dalīšanos ar citiem.…