Katru dienu cilvēks veic ikdienišķas darbības, kas liekas dabiskas un pat paredzamas.
Šīs elementārās darbības patiesībā ir ļoti svarīgas uzņēmējdarbībā, jo darbības un paradumi ietekmē tirgu, preču veidošanu un pakalpojumu sniegšanu. Ir rudens sezonas pāreja uz ziemas sezonu, kas nozīmē, ka cilvēki automātiski iedomājas par apģērbu- vai viss nepieciešamais ir skapī, vai vēl ir jāpaspēj iegādāties ziemas apavi vai virsdrēbes. Katrs cilvēks ir patērētājs, jo cilvēkam ir jāēd, jāapģērbjās, jāizklaidējas. Cilvēks izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas preci vai izmanto pakalpojumu, tā kļūstot par patērētāju.
Lai veiksmīgi tiktu dots patērētājam tas, ko tas vēlas, ir svarīgi analizēt,prognozēt un vadīt patērētāja uzvedību. Ir svarīgi apjaust, kāpēc patērētājs iegādājas tieši šo produktu vai pakalpojumu, kādas īpašības ir tās, ko patērētājs novērtē konkrētajā produktā. Apskatot šīs īpašības var salīdzinoši novērtēt, kādas īpašības izceļ produktu tirgū un kā uzņēmumam ar tām strādāt- vai tās netraucē produkta ražošanai, vai tomēr būtu nepieciešams pilnveidot produktu. Uzņēmumam ir ļoti svarīgi apjaust patērētāja vēlmes, jo šo vēlmju apjaušana un izzināšana paver iespējas jaunu produktu, cenu, vēstījumu izveidei.
Ļoti daudz no patērētāju vēlmēm nosaka tas, ko patērētājs var atļauties, patērētāja sociālais statuss- dzīvesveids. Dzīvesveids (stils) ir cilvēka dzīves modelis, kas izpaužas tieksmēs, rīcībā, interesēs, uzskatos. Dzīvesveidu nosaka gan nodarbošanās, gan izglītība, vecums, attiecības, vērtību orientāciju utml.