Pieprasījums raksturo patērētāju rīcību tirgū, atkarībā no preces cenas, turpretī, piedāvājums raksturo ražotāja rīcību tirgū atkarībā no preces cenas. Tā kā šo abu, ekonomikā iesaistīto pušu, intereses tirgū ir pilnīgi pretējas (pircējs vēlas pirkt vairāk par mazāku cenu, bet pārdevējs pārdot vairāk par augstāku cenu), nepieciešama interešu saskaņošana un preces tiek pārdotas par cenu, kas apmierina abas puses.
Līdzsvara cenu tirgū viedo konkurence, cīņa par izdzīvošanu , pircēju un pārdevēju interešu mijiedarbība, kas izpaužas viņu ekonomiskajā rīcībā. Pieprasījumu pēc precēm motivē zemāka tirgus preču cena. Zemāka cena, pastāvot lielam piedāvājumam, palielina pieprasījumu līdz līdzsvara stāvoklim.
Galīgā pārdošanas jeb līdzsvara cena, ir ievērojami mazāka par sākotnēji prasīto, bet augstāka par piedāvāto. Tas rāda, ka pastāv pārdevēja minimālā cena un pircēja maksimālā cena, kas motivē pircēju un pārdevēju ekonomisko rīcību tirgū.…