Psihiskie procesi ir cilvēka iekšējā aktivitāte, kas ir visciešākajā saistībā ar tā uzvedību. Par uzvedību psiholoģijā sauc cilvēka ārējo aktivitāti, ko var vērot no malas.
Patērētāju uzvedība tirgū – ir lietišķā zinātnes nozare, kas pēta cilvēka uzvedību tirgū kā patērētāju – preču un pakalpojumu patērēšanu personiskajām vajadzībām.
Šīs definīcijas kontekstā preču un pakalpojumu patērēšana ir process, kurš ietver preču un pakalpojumu
• izvēli,
• pirkšanu,
• izmantošanu,
• uzturēšanu,
• remontu un
• pārvaldīšanu.
Patērētāji ir visi indivīdi un mājsaimniecības, kas iegūst preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai. Ļoti svarīgi zināt , kā un kad pircējs sāk rādīt interesi par kādu preci , kādi faktori ietekmē viņas izvēli , kā vērst viņa vēlmi uz konkrētas preces pirkšanu .1
Patērētāju uzvedība locekļu dažu grupu klasifikāciju nosaka ne tikai to mērķi pievienoties šai grupai, bet subjektīvs vērtības iesaistītas šajā darbā. 2
Patērētāju uzvedības principi.
1. Patērētājs ir neatkarīgs
2. Patērētāju uzvedība un motivācija tiek izprastas ar pētījumu palīdzību
3. Patērētāju uzvedība padodas ietekmei
4. Patērētāju uzvedība sociāli likumīga
Patērētāju uzvedības faktori
• ienākumi
• motivācija
• zināšanu līmenis
• aizraušana
• dzīves stils
• demogrāfiski raksturojumi
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi.
…