Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:552489
 
Evaluation:
Published: 13.01.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Sacensība – sacensība kavē radošumu, jo šeit galvenais ir rezultāts, nevis kvalitāte. Tas stipri izteikti ir redzams bērniem rakstot pārbaudes darbus, it īpaši zēniem, viņi sacenšas, kurš ātrāk uzrakstīs kontroldarbu, beigu beigās iznāk tā, ka visi ir koncentrēti uz ātrumu un nevis kvalitāti, līdz ar to kontroldarba rezultāti tiem, kuri nesteidzās ir spīdoši, bet tiem, kuri sacentās ļoti vāji. Tāpēc tie skolotāji, kuri saka bērniem: „kurš pirmais pabeigs, varēs iet mājās”, pilnīgi noteikti kavē bērnu kreativitāti.
Nemitīga kontrole – manuprāt, nemitīgā kontrole, tas ir tas pats, kas novērošana, bērns atrodas nemitīgā spriedzē, viņš nespēj radoši domāt, jo tiek kontrolēts katrs viņa solis un iespējams, tiek uzspiesti, pēc vecāku domām pareizs viedoklis attiecīgajā situācijā, nevis bērna domas.
Izvēles ierobežošana – ja bērns nevar izvēlēties to, kas viņam patīk un to, kas viņu interesē, šie faktori bremzē radošumu. Piemēram, bērnam ļoti patīk zīmēt un darināt no dažādiem priekšmetiem kaut kas jauns, pavisam ar citu nozīmi izmantojams, bērns vēlās iet mācīties mākslas skolā, bet vecāki vēlās, lai bērns apgūst bioloģiju, jo iespējams kādreiz viņu bērns kļūs par slavenu ārstu, tāpēc kategoriski aizliedz bērnam pat domāt par mākslu un atsakās maksāt par skolu.
Pastiprinātas gaidas (spiediens) – pastiprināts spiediens, tāpat kā augstākminētās darbības no vecākiem vai apkārtējiem cilvēkiem kavē bērna radošumu, jo bērns nevar izdzīvot vecāku dzīvi vai izdabāt visām vecāku vēlmēm. Piemēram, bērna māte vēlējās kļūt par izcilu juristi, bet viņas sapnis nepiepildījās un tagad viņa vēlās to piepildīt ar sava bērna palīdzību, nemaz neņemot vērā vai pats bērns grib to vai nē. Tādu situāciju ir daudz un tik pat daudz ir nelaimīgu bērnu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1248327
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register