Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:154890
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Cukura diabēts ir hroniska slimība, ar ko pasaulē slimo 135 miljoni cilvēku. Šī saslimšana pēc aterosklerozes un onkoloģijas slimībām ieņem trešo vietu saslimstības gadījumu biežuma ziņā. Latvijā ar cukura diabētu slimo vairāk nekā 25 tūkstoši cilvēku. Endokrīno slimību vidū cukura diabēts sastopams 60-70% gadījumā. Saslimstība ar cukura diabētu arvien palielinās, un šī slimība skar visu vecumu grupu pārstāvjus.[1]

Cilvēkam, kuram ir radusies veselības problēma, bieži nav zināšanu, kas nepieciešamas, lai tiktu galā ar jauno situāciju. Māsa šajā gadījumā kalpo kā “ ārējais resurss”, lai palīdzētu pacientam uzturēt un uzlabot veselību.
Māsai jābūt priekšnoteikumiem lai spētu sniegt šo palīdzību. Viens no veidiem, kā māsa var pietuvoties pacientam ir apzināti izmantot savas zināšanas par cilvēkiem jaunā dzīves situācijā, un izmantojot, savu personību, nodibināt kontaktu ar pacientu. Labs kontakts un uzticēšanās starp māsu un pacientu ir nepieciešams, lai veidotos laba mācīšanās vide.

Kādas pārmaiņas notiek, kad cilvēkam tiek paziņots par saslimšanu – diabetes mellitus?
Šajā situācijā māsas mērķis var būt palīdzēt iegūt pacientam jaunu priekšstatu par savām iespējām, lai tās racionāli izmantotu, un spētu pats atrisināt savas veselības problēmas. Māsas sniegtās zināšanas var kalpot par palīglīdzekli šo mērķu sasniegšanai. Caur izglītošanu un jaunu zināšanu iegūšanu pacients var saņemt palīdzību un atrast jēgu jaunajā situācijā. [2]

“Kad sākt izglītošanu un kā to sākt?”
Kad pacients ir ievietots nodaļā, māsai ir nepieciešams iegūt datus par pacienta stāvokli, pirms sāk viņa izglītošanu. Jāsavāc plaša un izsmeļoša anamnēze.
Var pieņemt ka, pirmajās dienās māsa, sarunājoties ar pacientu, ir nedaudz viņu iepazinusi. Izpētot faktus, māsa nosaka, vai pacientam nepieciešams mācīties un analizē viņa mācīšanās priekšnoteikumus.
Liela daļa pacienta izglītošanas būs saistīta ar to, kā pacientam palīdzēt atzīt mācīšanās nepieciešamību. Mācīšanās ļoti lielā mērā būs atkarīga gan no pacienta veselības stāvokļa, gan fiziskā, gan psihiskā , gan sociālā stāvokļa. Tāpat svarīga loma būs pacienta vecumam, attīstības līmenim, izglītībai un iepriekšējai pieredzei.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register