Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:764523
 
Evaluation:
Published: 21.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pedagoģiskais process nav iedomājams bez pedagoga un bērna mijiedarbības. Gan pedagogs, gan bērns ietekmē viens otru.
Mijiedarbība realizējas dažādi, atkarībā no valsts izglītības koncepcijas, no pedagogu izstrādātās filozofijas un bērna pieredzes. Atšķirīga pedagoģiskā mijiedarbība ir biheivorisma modelī, uz kognitīvajām teorijām orientētajā modelī un humānistiskās iedarbības modelī.
Pedagoģiskā procesa metodes, jeb mijiedarbības modeļi:
Biheivorisma modelis (kvantitatīvais) - pedagoga mērķis ir labi sagatavot nodarbību, balstoties uz programmu. Ideāls bērnam, jo vairāk zināšanu, jo labāk. Pedagogs ir situācijas noteicējs. Bērns kā izpildītājs, nevis kā domājoša būtne. Kognitīvais modelis (kvalitatīvais) – pedagoga mērķis ir iekārtot vidi un radīt apstākļus bērna darbībai un attīstībai, zināt psiholoģiju. Ideāls bērnam - nozīmīga ir zināšanu kvalitāte katrs mācās savā tempā (Montesorī) Bērns ir pētnieks, kurš pats caur kļūdām mācās, pats atrod atbildes.
Humānistiskās mijiedarbības modelis (cilvēka vērtību respektējošais modelis) Pedagoga mērķis (soli pa solim )ir nodrošināt uzticēšanos un sapratni starp pedagogu un bērnu, sekmēt bērnu motivāciju, lai bērns pats vēlētos darboties, mācīties, lai attīstītu atbildību, iniciatīvu, paškontroli, pašvērtējumu. Īstenot atbalsta sniegšanu bērnam pedagoģiskā procesā.
.Mijiedarbība dažādos izglītības modeļos:
1. Mācīšanās modelis Latvijā sāka veidoties 60.gados. Bērna mācīšana ir saistīta ar stingru reglamentētu pieaugušā pozīciju, bērna aktivitātes regulētāja. Tiek apspiesta bērna jaunrades dziņa, liekot bērnam darīt, nevis radīt.
2. Kompleksi tematiskais modelis - viss izglītojošais saturs saistīts ar noteiktu tēmu, kas sekmē mācību satura integrāciju, tā saistību ar dažādiem bērnu aktivitātes veidiem, apmierinot daudzveidīgās bērna vajadzības. Kompleksi tematiskais modelis rada iespēju skolotājam dažādot savu pozīciju attieksmē pret bērnu. …

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register