„Sekmīgā komandā katrs skolotājs zina savu lomu. Katram ir savas stiprās puses, prasmes un loma ,katram jādod savs ieguldījums komandas vienotībā. Cilvēks jābūt draudzīgai un atvērtai personībai un viņam jāpiemīt spējai darboties kopā ar cilvēku grupu” (Akopova,2007,12)
„Grupa vēl nav komanda. Kā uzturēt komandas garu? Ikvienā komandas attīstības un tās darba fāzē jābūt pietiekamai atklātības un savstarpējo atsauksmju devai. Tiklīdz parādās traucēkļi komandas darbā, tūlīt jāsāk rīkoties.” (Krīgers,2003,114)
„Komandai piešķiramos bonusus sadala vienlīdzīgās daļās. Labi organizētā komandā ikviens tās dalībnieks strādā ar vislielāko atdevi. Tāpēc visi saņem vienādu atlīdzību, jo nerezultatīvu dalībnieku vienkārši nav-tādi jau sen ir atstājuši komandu” (Krīgers,2003,115)
„Skolas vadītājs nedrīkst ļaut konfliktsituācijām ieilgt, jo tas mazina kolektīva darbspējas.” (Buika,1984,23)
Secinājumi
• Pedagoģiskā padome kā koleģiāla vienība iestādē veicina demokrātijas attīstību un nodrošina zināmu darba kārtību. (Šmite,2004,9)
• Viss pedagoģiskās padomes mērķu, satura, metožu ,mācību materiāla, sēžu organizācijas un kontroles kopums ir pastāvīgi mainīga un atjaunoties spējīga sistēma. (Šmite,2004,46)
• Lielākā kļuda komunikācijā ir uzskats, ka viss notiks pats par sevi. (Dž.B.Šovs)
• Pozitīva atmosfēra kolektīvā un komandas veidošana palīdz izvairīties no tolerances trūkuma sasāpējušu problēmu risināšanā, kā arī paaugstina pedagoģiskās padomes darbības efektivitāti.
…