1.Ko sporta pedagogam ieteicams ievērot, lai motivētu audzēkņus nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm?
Kaut arī šajā vecumā strauji attīstās pusaudži un iestājas pubertitāte pret un ar viņiem ir jāietur laba attieksme un disciplīna. Motivēšana šajā vecumā ir grūts darbs pedagogam, jo nepieciešama liela pacietība un atdeve, jo bērni sāk pieaugt un sāk rasties savas domas un viedokļi. Tomēr audzēkņiem ir jārada intrese un jāpiedāvā, jādod dažādi mērķi un izaugsmes iespējas audzēknim interesējošā sportā. Jārada pareizs piemērs audzēkņiem šajā vecumā, lai viņiem butu kāda persona uz ko paļauties un lidzināties ārpus ģimenes. Darboties interaktīvi caur dažādiem sporta veidiem, kuros var izlādēt savu enerģiju un veidot pašizaugsmi vai intresi sportā, jo viņi tieši šajā vecumā ir ļoti aktīvi un enerģiski, tāpēc maksimāli jāiesaista viņi fiziskajās aktivitātēs skolā un iespējams ārpusskolas kuros busi ieinteresējis stundās.
2.Kādas ir pedagoģiskās un psiholoģiskās grūtības, ar ko sastopas sporta pedagogi darbā ar konkrēta vecuma audzēkņiem?
Pusaudžus šajā vecuma posmā raksturo negatīvisms, nepakļaušanās un opozīcija. Pedagogam ir jāpievērš uzmanība šo pusaudžu attieksmei, uzvedībai un disciplīnai, kuru bieži ir nav viegli izprotama. Vecumposmā no 11-16 gadiem, audzēkņi ir jūtīgi pret savu izskatu jeb vizuālo tēlu. Viņi mēdz apsmiet citus par viņu nepilnībām, reizēm jūtas slikti par sevi un izliek to uz citiem. Šajā vecumā ir arī izteikta taisnīguma sajūta un reizēm, pedagogiem, jācenšas novērtēt jebkura situācija, jo to neizdarot, pusaudži var nonāk pie konfliktiem. Pedegogam ir jābūt pacietīgam un jāatrod laiks katram audzēknim kas sniedzas pēc palīdzības. Raksturīgi ir tas, ka pusaudžiem ir nepieciešama pašapliecināšanās veicināšana. Protams, izteikti šajā vecumposmā pievērš uzmanību pretējam dzimumam un jāmāca lietas par dzimumbrieduma iestāšanos.…