Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:699796
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Extract

Zinātniski pētījumi mūsdienās nosaka attīstību ražošanā, lauksaimniecībā, bet tie ietekmē arī procesus sociālajā sfērā - ekonomikā, sabiedrības pārvaldē, izglītībā. Lai šīs nozares varētu sekmīgi funkcionēt ir jāveic dažāda vieda pētījumi. Tie palīdz atklāt kādu pastāvošo problēmu, kuru pētot var nonākt pie kāda secinājuma vai būtiskas atziņas. Lai varētu aptvert un apstrādāt apkārt esošo informāciju vispirms ir jāsaprot kādā nozarē būs jāveic pētījums. Būtiskākie pētījuma etapi līdz ar to var būt: problēmas definēšana; tās izpētes apzināšana (literatūras apskats); problēmas risinājuma hipotēzes izvirzīšana; pētījuma metodes izveide; pētījuma plāna sastādīšana; pētījuma rezultātu apkopošana; rezultātu analīze un izvērtējums; pētījuma publicēšana.
[1]
Izstrādājot dažādus pētījumus ir svarīgi saprast, kādu informāciju izmantot un kāda veida pētījuma metodes būtu vispiemērotākās, lai šo informāciju apstrādātu pēc iespējas veiksmīgāk.

Būt informācijas degpunktā ir izdevīgi visos laikos. Tomēr modernais informatīvais laikmets uzstāda jaunas prasības darbā ar informāciju.
Teorētiskās pētījuma metodes
Elektronisko ziņojumu analīze – izmanto apstrādājot elektroniskās ziņas no interneta resursiem. Tās pamatā ir datu apstrāde tabulu un diagrammu veidā, kas procentuāli parāda pētāmo priekšmetu.

Kontentanalīze – zinātniskās pētīšanas metode, kuras pamatā ir spēja secināt lietišķos dokumentos fiksētu vārdu, izteicienu vai jēdzienu izpausmju biežumu konkurētā laika vienībā, pārvēršot konkurētus faktus kvantitatīvos rādītājos – skaitliskās vienībās un objektivitātes nodrošināšanai izmantojot Faktoru analīzi datu apstrādei. [2]
Konteksta analīze – zinātniska pētīšanas metode, kuras pamatā ir izprast cita cilvēka domas un satura loģisko secību.
Šīs analīzes plaši izmanto arī manā izvēlētajā specialitātē reklāmā un sabiedriskajās attiecībās. Kā piemēru varu minēt informatīvās kampaņas, kur konteksta un kontentanalīzes metodes izmanto, lai objektīvi izvērtētu katras informatīvās kampaņas jēgu un lietderīgumu. Šādi pētījumi palīdz izvērtēt, kāpēc kampaņas vēstījums tiek uztverts negatīvi, tas ir viens no līdzekļiem kā cīnīties ar konkurentiem, analizējot pašreizējo situāciju tirgū un atbilstoši tai pieņemt adekvātus lēmumus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register