Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:980680
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Pieprasījums un piedāvājums: No vienas puses, brīvajā tirgū katrs var vērot, ka cenu līmeni nosaka piedāvājuma un pieprasījuma konkrētais samērs. No otras puses, ir visai sarežģīti cenu veidošanās pamati. Runa ir par pircēju un pārdevēju ekonomiskās uzvedības motivāciju tirgū, un par to kādas ir šīs rīcības sekas. Pieprasījums būtībā ir pircēju- patērētāju un firmu - ekonomiskā uzvedība, kas vērsta uz preču iegādi atbilstoši viņu vēlmei(izvēlei) un maksātspējai noteiktā laika periodā.
Piedāvājuma līknes veidošanās- piedāvājums ir pārdevēju, gan pašu ražotāju un starpniektirgotāju ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamība cēloņsakarībā starp cenu un piedāvājuma lielumu. Tātad pārdevēja ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Reālajā tirgus ekonomikā darbojas vienots cenu veidošanās mehānisms, kur ne tikai cena ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma lielumu, bet arī pieprasījuma un piedāvājums mijiedarbībā regulē cenu līmeni. Tas ir atgriezeniskās saites mehānisms, kad cēlonis un sekas nemitīgi mainās vietām.
Piedāvājuma trīsvienība:
• Likums- daudzšķautnaina cēloņsakarība. Tirgus ekonomikā savā starpā saistīto cēloņsakarību skaits ir pārāk liels. Darbojas tiešā un atgriezeniskā saite. Tas pilnā mērā attiecas uz piedāvājuma likumu.
• Trīsvienības elementi- Piedāvājuma likums vispirms izsaka cēloņsakarību starp preču cenām un piedāvājuma lielumu, otrā cēloņsakarība ir ārpuscenu faktoru iedarbība uz piedāvājuma izmaiņām. Trešā- galējo ražošanas izmaksu sakars ar piedāvājumu.
• Peļņas loma. Būtībā minētajām cēloņsakarībām pievienojas ceturtais elements- peļņa kā starpība starp cenu un galējām ražošanas izmaksām. Peļņa ir rezultāts un vienlaikus visspēcīgākais motīvs piedāvājuma izmaiņām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1335358
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register